Το ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) για ένα πλέγμα επενδύσεων στην Ελλάδα εκφράζει ο πρόεδρος του ρωσικού γίγαντα Βλαντιμίρ Γιακούνιν.
Σε συνέντευξη που παραχωρεί στο ΒΗΜΑ, δεν κρύβει ωστόσο την ανησυχία του για το ενδεχόμενο να προκληθεί εμπλοκή από την πλευρά της Ευρωπαικής Επιτροπής.
Ο κ. Γιακούνιν κάνει λόγο για μια συνολική επένδυση πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και για τη δυνατότητα δημιουργίας χιλιάδων θέσεων εργασίας , σε ένα φιλόδοξο εγχείρημα που θα συνδέει την Ελλάδα με την καρδιά της Ευρώπης.
Θυμίζει εξάλλου ότι το σχέδιο για την ενοποίηση των Ευρωπαικών Δικτύων Μεταφορών εντάσσει στο ίδιο πλάνο το πολυδιασπασμένο ελληνικό δίκτυο με τον Υπερσιβηρικό Σιδηρόδρομο.
Ο "τσάρος" των τρένων της Ρωσίας δεν διαψεύδει το γεγονός ότι η RZD συνδέει την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Λέει για:
Ενδιαφέρον ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco
Η Ελλάδα δεν πρέπει να προχωρήσει μόνο σε ιδιωτικοποίηση των υποδομών αλλά κυρίως στην προσπάθεια να τις εκσυγχρονίσει και να τις εντάξει στο νέο δίκτυο που θα συνδέει τη χώρα σας με την Κεντρική Ευρώπη. Έχει ενδιαφέρον και για εμάς, διότι η φιλοσοφία μας είναι να συμμετέχουμε στην ανάπτυξη των δικτύων μεταφορών και εκτός Ρωσίας.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και λιμάνι Θεσσαλονίκης
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι εταιρεία υποδομών, είναι εταιρεία λειτουργίας. Η ελληνική Κυβέρνηση θα αποφασίσει αν θα δεχτεί την ιδέα του διαδρόμου μεταφορών και την αναγκαιότητα να επενδύσει στην ανάπτυξη των υποδομών του. Αν συμβεί αυτό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας για τη δημιουργία αυτών των δικτύων. Είναι αδύνατο να σκεφτεί κανείς χωριστά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και χωριστά τις υποδομές.
Αρχές ανταγωνισμού ΕΕ
Ανησυχώ διότι γνωρίζω την Ε.Ε και την πολιτική της. Ως τώρα δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το ποια θα είναι η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης. Αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι από το συνολικό κλίμα και την ατμόσφαιραγύρω από το πρότζεκτ, θα πρέπει να αποφασίσουμε. Και η απόφαση είναι προφανής: Αν ενδιαφέρεστε, ερχόμαστε, αν δεν ενδιαφέρεστε, δεν ερχόμαστε.
Πηγή:www.capital.gr