Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Το υπουργείο Υποδομών αποκλείει αυξήσεις στα εισιτήρια το 2014


  • Συγχωνεύονται σε μία ή δύο εταιρείες οι κατασκευαστικές του Δημοσίου

  • Οι εργαζόμενοι της Rosco, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, μπορούν εάν θέλουν να επιστρέψουν στον ΟΣΕ.. 

Του Αχιλλέα Χεκίμογλου

Οι αστικές συγκοινωνίες θα μείνουν εκτός της κινητικότητας, διαβεβαιώνουν στελέχη του υπουργείου Υποδομών

Αποκλείει αύξηση των κομίστρων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας το 2014 το υπουργείο Υποδομών, το οποίο υπόσχεται πλεόνασμα στον όμιλο ΟΑΣΑ από το νέο έτος. Παράλληλα, η κινητικότητα στους εποπτευόμενα νομικά του υπουργείου θα προχωρήσει, όχι όμως στους συγκοινωνιακούς φορείς.
Όπως μεταδίδουν κύκλοι του υπουργείου, οι αστικές συγκοινωνίες πέτυχαν να αποτρέψουν τις αυξήσεις των εισιτηρίων παρ' όλο που «κόπηκαν» από τον προϋπολογισμό τους 36 εκατ. ευρώ, ενώ προαναγγέλουν φιλόδοξες ανακοινώσεις για τον όμιλο ΟΑΣΑ πολύ σύντομα.
Όπως αναφέρουν, το υπουργείο Υποδομών έφτασε να μην έχει χρήματα για να πληρώσει το προσωπικό των εταιριών, όμως πλέον η κατάσταση έχει αναστραφεί, καθώς ο ΟΑΣΑ άσκησε αγωγές κατά του υπουργείου Εργασίας, το οποίο οφείλει στα μέσα μεταφοράς περί τα 100 εκατ. ευρώ για κοινωνικό έργο που προσφέρθηκε, αλλά δεν πληρώθηκε.

Όπως σημειώνουν, έχουν ετοιμαστεί συμβάσεις παροχής συγκοινωνιακού έργου για το 2014, για το οποίο εκτιμάται ότι θα υπάρξει πλεόνασμα λειτουργίας, δεδομένης της επιδότησης των 100 εκατ. ευρώ, ενώ υπογραμμίζουν ότι όλα αυτά έγιναν εφικτά χάρη στην «πλάτη» που έβαλαν οι εργαζόμενοι.

Αναπόφευκτη η κινητικότητα

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, το οποίο έχει περίπου το 50% των εργαζομένων των ΔΕΚΟ που χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό, η κινητικότητα στις ΔΕΚΟ θα είναι μία μη αναστρέψιμη κι επώδυνη διαδικασία, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει με κοινωνικά κριτήρια, βάσει των οδηγιών του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης.
Όπως ανέφεραν, από τη διαδικασία εξαιρούνται τα αυτοχρηματοδοτούμενα ΕΛΤΑ, η εισηγμένη ΕΥΔΑΠ και οι συγκοινωνιακοί φορείς. «Δεν θέλουμε να ακουμπήσουμε τις συγκοινωνίες, οι οποίες έχουν υποστεί "αφαίμαξη| το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει με οικονομία. Δεν μπορείς να διώξεις οδηγούς» είπαν.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, το σχέδιο θα προχωρήσει με γνώμονα τον εξορθολογισμό, ευαισθησία, αντικειμενικότητα, και κοινωνικά κριτήρια και κυρίως τη λογική ότι η όποια παρέμβαση θα πρέπει να έχει διαρθρωτικό χαρακτήρα.

Προς συγχώνευση οι φορείς διαχείρισης κατασκευών

Όπως μεταδίδουν, θα συγχωνευθούν φορείς με παρόμοιο αντικείμενο, που κάνουν την ίδια δουλειά, προς εξοικονόμηση πόρων.

Έτσι, προκρίνεται οι φορείς διαχείρισης κατασκευών του υπουργείου να συγχωνευθούν σε μία ή δύο εταιρίες ώστε να είναι πιο οικονομικές και να επιτύχουν τον στόχο της κινητικότητας.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει τη συγχώνευση της Αττικό Μετρό και της ΕΡΓΟΣΕ ή ακόμη και της Εγνατίας Οδού, η οποία θα μπορούσε να «σπάσει» σε δύο κομμάτια, με την λειτουργία του αυτοκινητόδρομου να απορροφά το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (και όσους υπαλλήλους του κρίνεται ότι χρειάζονται), καθώς και τους δύο σταθμούς διοδίων της, και το τεχνικό τμήμα διαχείρισης έργων να οδεύει στις Αττικό Μετρό και ΕΡΓΟΣΕ.

Μάλιστα, ένα ακόμη πιο «εμπλουτισμένο» σενάριο που κυκλοφόρησε την Δευτέρα προβλέπει την απορρόφηση όλων των εταιριών διαχείρισης οδικών (Εγνατία, ΤΕΟ), σιδηροδρομικών (Αττικό Μετρό, ΕΡΓΟΣΕ) και κτιριακών (ΟΣΚ, ΔΕΠΑΝΟΜ, ΘΕΜΙΣ) κατασκευών σε μία εταιρία, ούτως ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη οικονομία κλίμακας.

Πάντως, στελέχη του υπουργείου αποφεύγουν να τοποθετηθούν για το στόχο της απομάκρυνσης του 10% του προσωπικού, που αποκάλυψε «Το Βήμα της Κυριακής», σημειώνοντας ότι η συζήτηση για ποσοστά είναι «κανιβαλική». Σίγουρα, όπως λένε, ένα κριτήριο θα είναι το προσωπικό χαμηλών καθηκόντων και ένα άλλο το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει από την αλληλεπικάλυψη αρμοδιοτήτων.

Ωστόσο, τα ίδια στελέχη υπογραμμίζουν ότι το υπουργείο Υποδομών δεν θα δεχτεί ποσοστά ή ντιρεκτίβες από κανέναν, θεωρώντας τη συζήτηση ως παγίδα. «Ο αριθμός των 1.300 δεν αφορά το υπουργείο Υποδομών» σημειώνουν και επισημαίνουν ότι η κατάσταση θα αποκρυσταλλωθεί έως το τέλος του έτους.

Μάλιστα, εντύπωση προκαλούν διαβεβαιώσεις του υπουργείου ότι οι εργαζόμενοι της Rosco, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, μπορούν εάν θέλουν να επιστρέψουν στον ΟΣΕ στην περίπτωση που δεν επιθυμούν να παραμείνουν στον ιδιώτη που θα αγοράσει την εταιρεία, καθώς θεωρούνται «δανεικοί» από τον ΟΣΕ.