Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

Πηγή «Ριζοσπάστης»
 Σε εκτενή ρεπορτάζ για τις ιδιωτικοποιήσεις η εφημερίδα «Ριζοσπάστης» με τίτλο  «Πεδίο κέρδους και ανταγωνισμών για ντόπια και ξένα μονοπώλια» αναφέρεται και στον σιδηρόδρομο και γράφει:

«Η κερδοφόρα «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» έχει μετατραπεί σε «μήλο της Εριδος» ανάμεσα σε ισχυρά μονοπώλια. Οι λεγόμενες «άγονες» σιδηροδρομικές γραμμές, που επιδοτούνται με 50 εκατ. ευρώ το χρόνο για την επόμενη πενταετία, αλλά και τα ακίνητα αξίας 110 εκατ. ευρώ που μεταβιβάζονται στην εταιρεία, αποτελούν μεγάλη «προίκα» για την ιδιωτικοποίηση της κρατικής εταιρείας. Επιπλέον, η «αξιοποίηση» της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» για τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τα λιμάνια της χώρας στην Κεντρική Ευρώπη, αποτελούν ισχυρό κερδοφόρο κίνητρο για τις πολυεθνικές.
Στο διαγωνισμό για την εξαγορά της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» φέρονται έτοιμοι να συμμετέχουν: Οι«Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι», οι οποίοι όμως θέλουν να εξαγοράσουν την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» πακέτο με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η κινέζικη «Cosco», που θέλει την εταιρεία πακέτο με το λιμάνι του Πειραιά. Ενδιαφέρον για την εξαγορά του ΟΣΕ, του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του, αλλά και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», έχει επιδείξει η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων «SNCF». Το γαλλικό μονοπώλιο ενδιαφέρεται τόσο για το κομμάτι των επιβατικών, όσο και για των εμπορευματικών μεταφορών, αφού η Ελλάδα και τα λιμάνια της αποτελούν διαμετακομιστικό κόμβο. Επίσης, οι γαλλικές εταιρείες«Alstom» και «Bombardier» εμφανίζονται μεταξύ των ενδιαφερομένων για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της «Rosco», της εταιρείας που αναλαμβάνει τις συντηρήσεις του τροχαίου υλικού των ελληνικών σιδηροδρόμων. Ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η γερμανική εταιρεία «Deutsche Bahn».