Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Ρουμανία: Πιέσεις ΔΝΤ για ιδιωτικοποίηση σιδηροδρόμων

Διλήμματα... αλλά ελληνικά

Η αποτυχία ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων ταρακουνά τις σχέσεις της Ρουμανίας με το ΔΝΤ και το πρόγραμμα προσαρμογής, την ώρα που στην Ελλάδα τα σενάρια δίνουν και παίρνουν για το αντίστοιχο πωλητήριο. Οι ρουμανικοί (Căile Ferate Române - CFR), οι γαλλικοί SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), που κατέβηκαν μαζί με τον ελληνικό όμιλο της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, αποτελούν τα 3 σχήματα που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Ερωτηθείς, εάν η ρουμανική κυβέρνηση φέρει ευθύνες για την αποτυχία της ιδιωτικοποίησης, ο μόνιμος αντιπρόσωπος του ΔΝΤ στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, Γκουιλέρμο Τολόσα δήλωσε στο πρακτορείο Ειδήσεων Agerpres ότι "είναι πολύ νωρίς, για να εξαχθούν τέτοια συμπεράσματα", και ότι "απαιτείται μία προσεκτική εκτίμηση (των γεγονότων), ώστε να συναχθούν διδάγματα για το μέλλον".

Πρόσθεσε ακόμη, ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης της CFR Marfa, διευκρινίζοντας ότι ο σχεδιασμός των μελλοντικών βημάτων σε σχέση με τη διαδικασία αυτή, θα συζητηθεί στις επαφές που θα έχουν οι ρουμανικές αρχές με το κλιμάκιο του ΔΝΤ, το οποίο βρίσκεται από χθες στο Βουκουρέστι, για την αξιολόγηση της δανειοδοτικής συμφωνίας προληπτικού χαρακτήρα (stand by agreement) με τη Ρουμανία.

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ρουμανικής εταιρείας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CFR Marfa "ναυάγησε" την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς απέβησαν άκαρπες οι συνομιλίες ανάμεσα στα μέλη της Επιτροπής Ιδιωτικοποίησης του ρουμανικού υπουργείου Μεταφορών και τον επιχειρηματία Γκρούια Στόικα, ιδιοκτήτη της πλειοδότριας εταιρείας Grup Feroviar Roman -GFR, στο διαγωνισμό για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της κρατικής εταιρείας.

Βασικό σημείο διαφωνίας των δύο πλευρών ήταν η εφάπαξ καταβολή, έως τις 14 Οκτωβρίου, ακέραιου του ποσού των 170 εκατ. ευρώ, που όφειλε η GFR για την εξαγορά των μετοχών.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ρουμανικής εταιρείας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CFR Marfa, δεν συνιστούσε προϋπόθεση για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων, που ανέλαβε η Ρουμανία στο πλαίσιο της επιστολής προθέσεών της προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), δήλωσε στο πρακτορείο Ειδήσεων Agerpres, ο μόνιμος αντιπρόσωπος του Οργανισμού στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, Γκουιλέρμο Τολόσα.

"Η Ρουμανία εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπήρχαν στην επιστολή προθέσεων, στις οποίες περιλαμβανόταν και η έναρξη της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της CFR Marfa. Υπάρχει, επίσης, μία σταθερή δέσμευση για μεταφορά της ιδιοκτησίας και του ελέγχου (της εταιρείας), όμως δεν υπήρξε χρονικό όριο για την δρομολόγηση (των διαδικασιών), υπό την έννοια ότι αυτά τα πράγματα εξαρτώνται και από παράγοντες, οι οποίοι δεν εμπίπτουν στον έλεγχο της Κυβέρνησης", δήλωσε ο Τολόσα.


enet.gr