Υπέρ της άμεσης αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τάχθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή του ν/σ για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ.
Ο υπουργός, αφού πρώτα ανέφερε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως λειτουργεί σήμερα, το έργο της είναι υποτυπώδες, επισήμανε ότι το μέγα ζητούμενο δεν έχει να κάνει τόσο με την καθεαυτή αποκρατικοποίηση της εταιρείας, αλλά με την ανάγκη αύξησης της εμπορευματικής κίνησης, «ώστε να αποφέρει κέρδη, θέσεις εργασίας, απασχόληση και κρατικά έσοδα».
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του υπ. Μεταφορών για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΟΣΕ
«Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα ζητήματα που έχουν σχέση με τις αρμοδιότητες του υπουργείου, υπάρχουν τα ζητήματα του ΟΣΕ. Ναι, μια σειρά από ρυθμίσεις βοηθούν στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Και συγκεκριμένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως λειτουργεί σήμερα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το έργο της είναι υποτυπώδες. Χρειάζονται επενδύσεις, χρειάζονται επενδύσεις και στο τροχαίο υλικό και στις βασικές υποδομές της χώρας.
Οι βασικές υποδομές προετοιμάζονται για να γίνουν. Το τροχαίο υλικό θα απασχολήσει το νέο ιδιοκτήτη, ή τους νέους ιδιοκτήτες. Εννοώ όσους θα χρησιμοποιήσουν τα επόμενα χρόνια την υποδομή της χώρας, πληρώνοντάς την, νοικιάζοντάς την, χρησιμοποιώντας την με όποιον τρόπο εν πάση περιπτώσει επιτρέπεται από το νόμο.
Άρα είναι χρήσιμο να προχωρήσουνγρήγορα οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η υποδομή ανήκει στη χώρα, στον ελληνικό λαό. Η συντήρηση του τροχαίου υλικού, η κίνηση και το τροχαίο υλικό θ’ ανήκει σε ιδιώτες. Το μεγάλο ερώτημα ξέρετε ποιο είναι; Διότι επαναλαμβάνω, το αγαθό των μεταφορών είναι δημόσιο αγαθό. Το ποιος το διαχειρίζεται, κάτω από συγκεκριμένους κανόνες, είναι ένα άλλο ζήτημα.
Το ερώτημα είναι: Υπάρχουν εμπορεύματα από τον Πειραιά για τη Ευρώπη; Υπάρχουν εμπορεύματα από τη Θεσσαλονίκη για την Ευρώπη; Υπάρχει δηλαδή η εμπορευματική κίνηση εκείνη ούτως ώστε να αποφέρει κέρδη, θέσεις εργασίας, απασχόληση και φόρους τελικά στη χώρα; Γιατί αυτό είναι το ζητούμενο. Όχι το αν θα ιδιωτικοποιηθεί ή όχι. Γιατί σε όλους τους σιδηρόδρομους στην Ευρώπη υπάρχει ένα καθεστώς, με τη μορφή ιδιωτικής συμμετοχής κι επενδύσεων.
Γιατί διαφορετικά δε γίνονται επενδύσεις. Συνεπώς, αυτό το οποίο έρχεται και ρυθμίζει το παρόν νομοσχέδιο είναι να βοηθήσει να τεθούν κανόνες, να λυθούν προβλήματα, έτσι ώστε πολύ γρήγορα να γίνει ιδιωτικοποίηση.
Στα πλαίσια αυτά επίσης υπάρχουν διατάξεις που αφορούν την επέκταση της υποδομής του ΟΣΕ, των γραμμών δηλαδή σε παρακείμενες προς τη γραμμή επιχειρήσεις με ευθύνη, εποπτεία και επιμέλεια της ΕΡΓΟΣΕ, ούτως ώστε παρακείμενες βιομηχανίες, εμπορικές επιχειρήσεις, αύριο logistics, να έχουν πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή που θα μεταφέρει τα προϊόντα προς κάθε γωνιά της χώρας και της Ευρώπης».
metaforepress.gr