Υπέρ της επανακαθιέρωσης των δρομολογίων στη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας – Μεσσήνης τάσσονται κάτοικοι της Μεσσήνης, όπως προκύπτει από τα λεγόμενά τους στο «Θάρρος», όταν ρωτήθηκαν αν θα ήθελαν να λειτουργεί σε μόνιμη βάση.
Μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να περιμένει την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας για τη λειτουργία του προαστιακού, όμως οι κάτοικοι της Μεσσήνης έχουν αντίθετη άποψη και ζητούν να επαναλειτουργήσει η εν λόγω γραμμή.
Κι επειδή πέρασε αρκετός καιρός για να ξανασφυρίξει το τρένο προς Μεσσήνη, θα θυμίσουμε ότι από σήμερα και έως την ερχόμενη Παρασκευή το δρομολόγιο θα ξεκινά στις 2.30 μετά το μεσημέρι από την Καλαμάτα και θα εκτελείται ανά μία ώρα έως τις 10.30 το βράδυ. Από τη Μεσσήνη θα ξεκινά στις 3.00 μετά το μεσημέρι και θα διαρκεί έως τις 11.00 το βράδυ, ενώ το εισιτήριο, με επιστροφή, που θα εκδίδεται στο χώρο της αμαξοστοιχίας, κοστίζει δύο ευρώ.
Σία Θωμοπούλου
«Θα ήθελα το τρένο σε μόνιμη βάση στη γραμμή Καλαμάτας – Μεσσήνης», μας είπε η κα Σία Θωμοπούλου, σημειώνοντας πως θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μετακίνησης των εργαζομένων στις υπηρεσίες, των μαθητών στα φροντιστήρια της Καλαμάτας, αλλά και την εν γένει περιοχή, αφού θα επέτρεπε σε όλους να βρίσκονται στην Καλαμάτα σε μηδενικό χρόνο και με μικρό κόστος.
«Μας έχει κακοφανεί η απουσία του», παρατήρησε και κατέληξε λέγοντας πως «το περιμένουμε ως δώρο Θεού».
Παν. Μανιατογιάννης
Κομμάτι της ζωής της πόλης ήταν το τρένο, σύμφωνα με τον κ. Μανιατογιάννη, καθώς ήταν συνυφασμένο, από κάθε άποψη, με τους ανθρώπους της. Ένθερμος υποστηρικτής της επαναλειτουργίας του, σχολίασε πως, αν υπάρξουν μόνιμα δρομολόγια, θα είναι πηγή ζωής για την πόλη.
Ενθυμούμενος το παρελθόν είπε πως είτε την Καθαρά Δευτέρα για τις καρναβαλικές εκδηλώσεις είτε με το πανηγύρι, υπήρχε συρμός από 20 βαγόνια.
Εκτός αυτού, έδωσε μία άλλη διάσταση: ο κύριος λόγος ύπαρξης και δρομολόγησης του τρένου, κατά το παρελθόν, ήταν να μεταφέρει την παραγωγή αγροτικών προϊόντων από τη Μεσσήνη και την ευρύτερη περιοχή της στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Αθήνα.
Παν. Μουρίκης
Υπέρ της επαναλειτουργίας της εν λόγω γραμμής, αρκεί να γίνει σωστά και προγραμματισμένα κι όχι περιστασιακά, τάχθηκε ο κ. Παν. Μουρίκης. Όπως ανέφερε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα αν θα λειτουργήσει η γραμμή ή όχι, ενώ χαρακτήρισε το τρένο ως το καλύτερο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, δεδομένου ότι είναι ασφαλές, οικονομικό και συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, αν λειτουργεί σωστά.
Φωτ. Αντωνάκος
Είναι επιτακτική ανάγκη η επαναλειτουργία της γραμμής Καλαμάτας – Μεσσήνης, παρατήρησε ο κ. Φωτ. Αντωνάκος. Όπως σημείωσε, πρόκειται για μονόδρομο, «ειδικά αυτή την περίοδο που η οικονομική κατάσταση είναι δύσκολη για όλους», και συνέχισε λέγοντας πως θα αποτελέσει την καλύτερη επιλογή για όλο τον κόσμο, που μετρά πλέον και τα λεπτά του ευρώ για τα όποια του έξοδα. Με βάση τα λεγόμενά του το τρένο είναι ιδιαιτέρως ασφαλές και οικονομικό μέσο μετακίνησης, ενώ η τοποθεσία του σταθμού στην Καλαμάτα είναι τέτοια που επιτρέπει τις όποιες μετακινήσεις χωρίς τη χρήση άλλου μέσου μετακίνησης. «Η επαναλειτουργία της γραμμής Καλαμάτας – Μεσσήνης θα ευνοήσει και τις δύο πόλεις», σημείωσε και τάχθηκε υπέρ της στήριξής της, αφού, όπως επισήμανε, ο δεσμός της Μεσσήνης και του τρένου είναι δεσμός πολλών ετών, και τούτο διότι κατά το παρελθόν ήταν και ο μοναδικός τρόπος συγκοινωνίας.
Αριστ. Γιαννακόπουλος
Να υπάρξει ικανός χώρος στάθμευσης στο σταθμό της Μεσσήνης, προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει αρκετά οχήματα, που θα τα αφήνουν εκεί οι ιδιοκτήτες τους από την ενδοχώρα και θα χρησιμοποιούν μόνο το τρένο για τη μετάβασή τους στην Καλαμάτα, ήταν η πρόταση που διατύπωσε ο κ. Αριστ. Γιαννακόπουλος.
Όπως είπε στη συνέχεια, έτσι όπως έχουν μετατραπεί σήμερα οι δρόμοι της Καλαμάτας, είναι δύσκολο να βρεις χώρους στάθμευσης, οπότε και καύσιμο θα γλιτώσει κάποιος και κάποια άλλα έξοδα.
Ο κ. Γιαννακόπουλος πρόσθεσε πως, αν και όταν επαναδρομολογηθεί μόνιμα το τρένο στη γραμμή Καλαμάτας – Μεσσήνης, τα δρομολόγιά του θα πρέπει να είναι τέτοια, που να καλύπτουν τις ανάγκες των εργαζομένων.
Μένης Παπαδόπουλος
Αναφανδόν υπέρ της λειτουργίας σε μόνιμη βάση της γραμμής Καλαμάτας – Μεσσήνης τάχθηκε ο τέως δήμαρχος Ανδρούσας Μένης Παπαδόπουλος, σημειώνοντας πως αυτό σημαίνει φτηνή συγκοινωνία με πολλαπλά οφέλη και για τις δύο πόλεις, πέραν του ότι θα αναβιώσουν οι παραδόσεις για τη Μεσσήνη.
Ανδ. Πατρινιός
«Ευελπιστούμε ότι η γραμμή θα καλύψει την απαιτούμενη βιωσιμότητα», ήταν η άποψη που διατύπωσε ο τέως δημοτικός σύμβουλος Ανδ. Πατρινιός. Έθεσε ως προϋπόθεση τα δρομολόγια να είναι σε ώρες που θα εξυπηρετούν τους εργαζομένους και θα επιτρέπουν τη χρήση του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού μέσου σε αυτή την οικονομικά δύσκολη περίοδο.
Κούλα Κεχρή – Ζάππα
Φοβερά συγκινημένη που ξαναείδε το τρένο, μετά από πολλά χρόνια απουσίας στην Αθήνα, δήλωσε η κα Κούλα Κεχρή – Ζάππα. «Μου θυμίζει τα άγουρα χρόνια της νιότης μου», είπε χαρακτηριστικά κι εξέφρασε την έντονη επιθυμία της να ξαναμπεί στο τρένο.
Φυσικά τάχθηκε υπέρ της επαναλειτουργίας της γραμμής, όχι μόνο για συναισθηματικούς, αλλά και για οικονομικούς λόγους, αφού θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν πάρα πολλοί.
Νικ. Μουρίκης
Τέλος, την άποψη πως μόνο αν λειτουργήσει ως προαστιακός ο σιδηρόδρομος που θα συνδέει την Καλαμάτα με τη Μεσσήνη, θα υπάρχει η πιο γρήγορη και φθηνή σύνδεση μεταξύ των δύο πόλεων, εξέφρασε ο κ. Νικ. Μουρίκης.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
tharrosnews.hr