Από κρατικές επιχειρήσεις γίνεται η συντήρηση του τροχαίου υλικού στο σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλες τις προηγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος μηχανικών του ΟΣΕ, που αντιτίθεται στην απόσχιση του νευραλγικού αυτού τομέα από τον όμιλο του ΟΣΕ και την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του. Η διαδικασία θα γίνει μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και η πρώτη φάση του διαγωνισμού, με την υποβολή δήλωσης ενδιαφέροντος, λήγει τη Δευτέρα.
Στην ανακοίνωσή του, ο σύλλογος των μηχανικών του ΟΣΕ αποκαλύπτει ότι η διαδικασία στηρίχθηκε σε πορίσματα εταιρειών συμβούλων που δεν είναι εξειδικευμένες στον τομέα του σιδηροδρόμου και δεν έλαβαν υπόψη τους την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ασφάλειας του σιδηροδρομικού έργου.
Αναφέρεται στη δημιουργία της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερης ως ROSCO, χαρακτηρίζοντάς την επιχειρησιακά επικίνδυνη και νομικά ανυπόστατη, επιλογή που ζημιώνει την εθνική περιουσία.
Τεκμηριώνει τις εκτιμήσεις από την έως τώρα έλλειψη προσωπικού και εγκυκλίων για θέματα εφοδιασμού, προμηθειών, μισθοδοσίας κ.λπ. Θεωρεί ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης έγινε κυρίως χωρίς μέριμνα για το προσωπικό, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και της διοίκησης της ΕΕΣΣΤΥ. Ζητά την επάνοδο του προσωπικού συντήρησης στον ΟΣΕ και την εφαρμογή της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας περί διαλειτουργικότητας του ευρωπαϊκού δικτύου, όπως ορίζει το διάταγμα 60/2007 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Χ.ΤΖ.
"Η Εφημερίδα των Συντακτών"