ΤΗΣ Μ. ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Έως το τέλος του χρόνου φιλοδοξεί η κυβέρνηση να έχει
ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ήδη ο σχετικός διαγωνισμός «τρέχει» από τα
μέσα του μήνα, με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ να φιλοδοξούν ότι το αρχικό ενδιαφέρον των
«μνηστήρων» θα μετατραπεί σε δεσμευτικές προσφορές.
Αρκετοί είναι οι μνηστήρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όμως το
στοίχημα για την κυβέρνηση είναι το αρχικό ενδιαφέρον να μετουσιωθεί σε
δεσμευτική προσφορά.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αλλά και την προκήρυξη του
διαγωνισμού που βγήκε στον αέρα στις 12 Ιουλίου και θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις,
προβλέπεται:
Υποβολή διευκρινιστικών ερωτημάτων των ενδιαφερομένων έως
τις 2 Σεπτεμβρίου. Εκδήλωση ενδιαφέροντος έως τις 16 Σεπτεμβρίου.
Έναρξη δεύτερης φάσης για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών
από τους ενδιαφερομένους στο ΤΑΙΠΕΔ αμέσως μετά.
Πριν από την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνάψει συμφωνίες με το Δημόσιο για την πενταετή εξυπηρέτηση των
«άγονων γραμμών», έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως, με τον ΟΣΕ για την πρόσβαση στο
σιδηροδρομικό δίκτυο και τη μίσθωση τροχαίου υλικού, με τη ROSCO, την εταιρεία
συντήρησης τροχαίου υλικού, για τη συντήρηση, και με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και τον ΟΣΕ για
τη μακροχρόνια μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων, σε τιμές αγοράς.
Όσο θα «τρέχει» ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να
βγει στον αέρα και ο δεύτερος για την ιδιωτικοποίηση της ROSCO.
Μέχρι στιγμής ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν εκφράσει οι
γαλλικοί αλλά και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίοι δεν αποκλείουν
κοινοπρακτικό σχήμα με τη συμμετοχή και ελληνικής εταιρείας, αλλά και οι
Κινέζοι, οι οποίοι μέσω της Cosco φέρονται να ενδιαφέρονται για την απόκτηση
της ελληνικής εταιρείας και ετοιμάζονται να κατέβουν στον διαγωνισμό με
συμφωνία? πακέτο για την εξαγορά της.
Στους επίδοξους μνηστήρες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκαταλέγονται αμερικανικές εταιρείες,
ενώ κατά καιρούς ενδιαφέρον είχαν επιδείξει Ιταλοί και Ρουμάνοι. Το στοίχημα
βέβαια είναι το αρχικό ενδιαφέρον να μετουσιωθεί σε δεσμευτική προσφορά.
Εκτός της επιδότησης για τα άγονα δρομολόγια, «προίκα» της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούν και πέντε βασικά ακίνητα, η αξία των οποίων αγγίζει τα 110
εκατ. ευρώ. Προστιθέμενη αξία δίνει και η συμφωνία της εταιρείας με την Cosco
και τη Hewlett Packard για τη μεταφορά των προϊόντων της δεύτερης με τους
συρμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.