Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Μηνυτήρια αναφορά για την σύμβαση Ροδοδάφνη –Ψαθόπυργος κατέθεσε στην εισαγγελία Αθηνών ο Νίκος Νικολόπουλος

Μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελέα,  για θέματα διαφθοράς,  κ. Ράϊκου Ελένη κατέθεσε ο ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας κ. Νίκος Νικολόπουλος για την σκανδαλώδη σύμβαση, όπως την χαρακτηρίζει, κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος. Ο κ. Νικολόπουλος στην μηνυτήρια αναφορά του αναφέρει:


"Με επανειλημμένες Ερωτήσεις μου & Α.Κ.Ε. (βλ.συνημμένα 10,11,12) προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τους  αρμόδιους υπουργούς είχα αναδείξει, μεταξύ των άλλων, και το σκάνδαλο του διαγωνισμού με Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ, «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ ΑΠΟ Χ.Θ. 91+500 ΕΩΣ Χ.Θ. 113+000 ΚΑΙ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ». Όπως θα διαπιστώσετε από τις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., τις οποίες σας επισυνάπτω μαζί με τις απαντήσεις τους, ο μεν Πρωθυπουργός, δια του υπουργού Επικρατείας, και οι άλλοι υπουργοί παραπέμπουν στην απάντηση του «αρμόδιου υπουργείου», ο δε αρμόδιος υπουργός ή δεν απαντά ή παραπέμπει σε έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία δεν απαντούν επί της ουσίας στις καταγγελίες μου και στα συγκεκριμένα ερωτήματά μου.
  Μετά τα παραπάνω, δεν μου έμενε άλλος δρόμος, όπως ανέφερα και στην Ερώτηση & Α.Κ.Ε.  με ΑΡ. ΠΡΩΤ. 10071/1016/23-4-2013, παρά η κατάθεση της παρούσας μηνυτήριας αναφοράς προς Εσάς πλέον, Αξιότιμη κυρία Εισαγγελέα, ως αρμόδιας για θέματα Διαφθοράς.
  Παρακάτω, δεδομένου ότι οι Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε. που σας επισυνάπτω αναφέρονται και σ’ άλλα θέματα, Σας παραθέτω όλα όσα έχω υπόψη μου για το συγκεκριμένο παραπάνω σκάνδαλο της ΕΡΓΟΣΕ, μαζί με τα στοιχεία που το τεκμηριώνουν.
 Ο διαγωνισμός για το παραπάνω έργο της ΕΡΓΟΣΕ διεξήχθη δυο(2) μέρες μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου 2012, εν μέσω καταγγελιών προς την Αρμόδια Διεύνθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  για «φωτογραφικές διατάξεις» και άλλες παραβιάσεις  του Ευρωπαϊκού δικαίου δημοσίων συμβάσεων (βλ.συνημμένο 1). Στο διαγωνισμό κατατέθηκαν, όπως αναμενόταν, προσφορές από δυο μόνο κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετέχουν οι εταιρείες των «Εθνικών εργολάβων», με εμφανώς προσυνεννοημένες, όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΞΙΑ» (βλ.συνημμένο 2),  εκπτώσεις 1,65% και 5,29%, το χαμηλότατο ύψος των οποίων αποτελεί πρόκληση, τη στιγμή που, όπως καταγγέλθηκε από εταιρεία σε επιστολή της προς τον πρόεδρο της επιτροπής του διαγωνισμού(βλ.συνημμένο 3),  η έκπτωση  «δεν δύναται να είναι μικρότερη του 28%»,  με βάση τις εκπτώσεις που έχουν δοθεί σε παρόμοια έργα της αναθέτουσας αρχής και σε πρόσφατο έργο της εταιρείας «Αττικό Μετρό» (επέκταση της γραμμής 3 Χαϊδάρι-Πειραιάς).
Οι προκλητικές και προσυνεννοημένες όμως εκπτώσεις και οι «φωτογραφικές διατάξεις», που έφεραν το διαγωνισμό στην αγκαλιά των «Εθνικών εργολάβων», ήταν η κατάληξη μεθοδεύσεων τεσσάρων ετών, κατά τη διάρκεια των οποίων έγιναν δυο απόπειρες δημοπράτησης του εν λόγω έργου. Την πρώτη φορά, επί Κυβερνήσεως ΝΔ και του κ. Νέλλα στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, έγινε η πρώτη απόπειρα, με ίδιο σχεδόν προϋπολογισμό, αλλά οι παρεμβάσεις στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που αντέδρασαν στον εμφανέστατα «φουσκωμένο» προϋπολογισμό, ματαίωσε την προκήρυξη του έργου. Στη συνέχεια, τον πρώτο καιρό των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ      ( τέλος του 2009 και αρχές του 2010), ο προϋπολογισμός αναμορφώθηκε στο σωστό και αληθινό ύψος του και το έργο συμπεριελήφθη στα προς δημοπράτηση για το 2010  έργα με  προϋπολογισμό 250.000.0000 €, όπως αναφέρεται σε «ΣΧΕΔΙΟ» εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών θεμάτων και της Γενικής Διεύθυνσης Έργων προς το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, που σας επισυνάπτω(βλ.συνημμένο 4). Τον ίδιο προϋπολογισμό(247.000.000 ) αναφέρει και στην απάντησή του(βλ.συνημμένο 5) σε  Αναφορά μου στις 7 Απριλίου του 2011 ο αρμόδιος τότε υφυπουργός Υποδομών κ. Σπύρος Βούγιας.   Η  παραπάνω εισήγηση, όμως, αυτή «θάφτηκε» και άρχισε ξανά το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού, ο οποίος έφτασε ξανά στα επίπεδα, που είχαν προγραμματίσει εξ αρχής οι «Εθνικοί εργολάβοι» και οι συνεργάτες τους. Για το θέμα αυτό, όπως γνωρίζω, ενημερώθηκαν από την αείμνηστη και ασυμβίβαστη δημοσιογράφο Αριστέα Μπουγάτσου, πριν τις εκλογές του Ιουνίου 2012 ο σημερινός Πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, με τον οποίο η κ. Μπουγάτσου διατηρούσε φιλική σχέση, καθώς και ο στενός του συνεργάτης, σημερινός Υπουργός Επικρατείας, κ. Δημήτρης Σταμάτης, όπως αφήνω να εννοηθεί και στις Ερωτήσεις μου. Η αείμνηστη μάλιστα δημοσιογράφος, με δημοσίευμά της(βλ.συνημμένο 6) στις 30 Ιουνίου 2012 στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», με τίτλο «ΠΩΣ ΧΑΝΕΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΣΕ ΟΠΑΠ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΕ», δημοσιοποίησε το θέμα με το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του εν λόγω έργου, αναφερόμενη και στο παραπάνω Σχέδιο Εισήγησης της ΕΡΓΟΣΕ. Επίσης, εξ όσων γνωρίζω, για το θέμα ενημερώθηκε, μετά τις εκλογές, και στενός συνεργάτης του αρμόδιου Υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη. Δεν γνωρίζω, αν η προαναφερόμενη ενημέρωση έπαιξε ρόλο στη μη υπογραφή της σύμβασης, μολονότι  το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, με την υπ’ αριθμό 2855/13-9-2012 απόφασή του(βλ.συνημμένο 7), αποφάσισε, προκαλώντας και σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΑΞΙΑ» (βλ.συνημμένο 8),   την ανάθεση του έργου στην «Κ/Ξ AKTΩΡ Α.Τ.Ε. - J & P ΑΒΑΞ Α.Ε.–INTRAKAT Α.Ε.». Αυτό που γνωρίζω, όμως, είναι ότι ο φάκελλος της σύμβασης δεν εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον απαιτούμενο έλεγχο, παρά μόνο μετά τις 8-5-2013(!!!), δηλαδή οκτώ σχεδόν μήνες μετά την παραπάνω απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, όταν το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ με νεώτερή του απόφαση(αριθμός 2924), έξω από κάθε νόμιμη διαδικασία, τροποποίησε την προηγούμενή του απόφαση και έκανε δεκτή «πρόσθετη έκπτωση», που ανεβάζει την έκπτωση της δημοπρασίας από 5,29% στο 7,04%, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εν λόγω απόφαση(βλ.συνημμένο 9). Τελικά, όπως ανέφερε και ο αρμόδιος Υπουργός κ. Χατζηδάκης κατά την παράδοση του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων στον πρόσφατο ανασχηματισμό, η σύμβαση υπογράφτηκε την Παρασκευή 21/6/2013, ενώ ήταν στην κορύφωσή της η κυβερνητική κρίση, για να επαληθευτεί η λαϊκή ρήση, ότι «στην αναμπουμπούλα οι λύκοι χαίρονται»…
 Πέραν όμως από το «φούσκωμα» του προϋπολογισμού του έργου, υπάρχει θέμα εμπλοκής του με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας οδού, που εκτελούν με σύμβαση παραχώρησης οι ίδιοι εργολάβοι, που θα περιπλέξει και θα καθυστερήσει την εκτέλεση του έργου και θα εκτινάξει το κόστος του σε ακόμη μεγαλύτερο ύψος, όπως συνέβη και με τις σήραγγες του Καλλιδρόμου και της Όθρυος, τα δυο άλλα μεγάλα σκάνδαλα της ΕΡΓΟΣΕ, που ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη και εμπλέκονται επίσης οι ίδιες εταιρίες των «εθνικών εργολάβων», και ήδη, όσο αφορά το έργο της σήραγγας της Όθρυος, έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος εναντίον δυο(2) πρώην Διευθυνόντων Συμβούλων της ΕΡΓΟΣΕ και υπηρεσιακών παραγόντων αυτής, καθώς και κατά στελεχών της εταιρίας ΑΚΤΩΡ.

Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση.

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Γ.Γ. Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος- Βουλευτής Αχαΐας

Συνημμένα: 1) Καταγγελία της εταιρίας «ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.» προς Ε.Ε.
                       2) Δημοσίευμα «ΑΞΙΑΣ»
                       3) Επιστολή της εταιρίας «ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.» προς τον Πρόεδρο Επιτροπής Δια-
                            γωνισμού με αρ.579
                       4) «Σχέδιο Εισήγησης» της ΕΡΓΟΣΕ
                       5)  Έγγραφο με αριθμ. Πρωτ. Β-925/7-4-2011/ΥΠΟΜΕΔΙ
                       6) Δημοσίευμα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ»
                       7) Απόφαση 2855/13-9-2012 Δ.Σ ΕΡΓΟΣΕ
                       8) Δημοσίευμα «ΑΞΙΑΣ»
                       9) Απόφαση 2924/8-5-2013 Δ.Σ ΕΡΓΟΣΕ
                     10) Ερώτηση & Α.Κ.Ε. ΜΕ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 8417/722/13-3-2013(με τις 3 απαντήσεις)
                     11) Ερώτηση & Α.Κ.Ε. ΜΕ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 10071/1016/23-4-2013(με τις 3 απαντήσεις)
                     12) Ερώτηση & Α.Κ.Ε. ΜΕ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 10175/24-4-2013(με τις 3 απαντήσεις)




Πάτρα 28 Ιουνίου 2013
Μετά τιμής
Ο μηνυτής


Νικόλαος Ι. Νικολόπουλος