Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2013

«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν πιάνει τέτοιες ταχύτητες»

Στην Ελλάδα δεν κινδυνεύουμε, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, από δυστυχήματα σαν αυτό που συνέβη στην Ισπανία. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας είναι απαρχαιωμένο και αυτό έχει ως συνέπεια να τρένα να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες.
Οι χαμηλές ταχύτητες είναι και η δικλίδα ασφαλείας μας», σχολιάζει στα «ΝΕΑ» ο γραμματέας του Σωματείου των Μηχανοδηγών Επαμεινώνδας Θεοδωρόπουλος.
 Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Συλλόγου των Μηχανοδηγών, ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 4 ώρες και 15 λεπτά που είναι η κανονική διάρκεια του ταξιδιού γίνεται πλέον σε πεντέμισι ώρες. «Τα έργα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Ετσι η επικοινωνία μεταξύ μηχανοδηγών και  σταθμαρχών γίνεται ακόμη μέσω τηλεφώνου. Αυτό προκαλεί μια ανασφάλεια, γι' αυτό και έχουν μειωθεί οι ταχύτητες κατά 15% τα τελευταία τρία χρόνια», συμπληρώνει.

Οπως εξηγούν στελέχη του ΟΣΕ, όταν ολοκληρωθούν αυτά τα έργα, τότε τα τρένα θα σταματούν αυτόματα, όπως συμβαίνει σήμερα με το μετρό, αν ξεκινήσουν με κόκκινο σηματοδότη. Και αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ασφάλεια. «Εάν στο τρένο της Ισπανίας υπήρχε μηχανισμός ελέγχου της ταχύτητας, δεν θα είχαμε το δυστύχημα» υποστηρίζει ο Επαμεινώνδας Θεοδωρόπουλος.
ΤΑ ΝΕΑ