Η σιδηροδρομική σύνδεση του
εμπορικού λιμένα της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη με την υφιστάμενη γραμμή
Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης, στο ύψος του Τοξότη Ξάνθης, πρόκειται να
δημοπρατηθεί τις επόμενες ημέρες.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, παρουσιάζοντας τη
μελέτη του έργου σε εκδήλωση της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στην
Καβάλα. Η σιδηροδρομική γραμμή θα είναι μονή, θα έχει μήκος 31,8 χλμ. και θα
αποτελέσει τμήμα μιας μελλοντικής σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει τη
Θεσσαλονίκη με τη Θράκη, παράλληλα με την Εγνατία οδό και τα παράλια. Το
συγκεκριμένο έργο σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο χαρακτηρίζεται κρίσιμο για την
ανάπτυξη του λιμένα, ο οποίος θα μετατραπεί σε έναν από τους σημαντικότερους
όχι μόνον της χώρας αλλά και των Βαλκανίων. Ειδικότερα τα εμπορευματοκιβώτια θα
μπορούν να μεταφέρονται σιδηροδρομικά, με μικρότερο κόστος από το σημερινό, από
και προς την Καβάλα, ενώ θα είναι άνετη και εύκολη η μεταφορά σε Βουλγαρία,
Σκόπια, Ρουμανία, Σερβία κ.λπ. «Η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα
μεγάλα λιμάνια της χώρας θα τονώσει την ελληνική οικονομία και ο ελληνικός
σιδηρόδρομος θα μετατραπεί στο κύριο μέσο μεταφοράς της χώρας, τόσο επιβατικό
όσο και εμπορευματικό», επισήμανε ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ.Η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια του Βόλου, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης (σύνδεση και με την 6η προβλήτα του λιμένα), παράλληλα με την ολοκλήρωση και τον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας (ΠΑΘΕ-Π), αποτελούν τη βασική προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, υποστήριξε ο κ. Σπηλιόπουλος, ο οποίος σήμερα το πρωί θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, για να συναντηθεί με τον πρόεδρο του ΟΛΘ (στις 9 π.μ.) και το δήμαρχο (στις 10 π.μ.), προκειμένου να παρουσιάσει το σχέδιο για τη σιδηροδρομική σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της πόλης.