Τελικά, η πρόσφατη εξαγγελία περί επέκτασης του προαστιακού
μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου δεν ήταν... κενή περιεχομένου. Το υπουργείο
Περιβάλλοντος γνωμοδότησε θετικά στο πρώτο στάδιο της περιβαλλοντικής
αδειοδότησης του έργου, με τη σύμφωνη γνώμη των δασικών και αρχαιολογικών
υπηρεσιών, καθώς και του Οργανισμού Αθήνας. Ετσι, ανοίγει ο δρόμος για την
εκπόνηση των οριστικών μελετών και τη μελλοντική ένταξη του έργου σε
χρηματοδότηση.
Στις 3 Ιουλίου, λοιπόν, το ΥΠΕΚΑ ενέκρινε την Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση
(ΠΠΕΑ) του έργου «προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή: κόμβος Κορωπίου- Λαυρίου».
Σύμφωνα με την απόφαση, το έργο αφορά 31,3 χλμ. διπλής ηλεκτροκινούμενης
γραμμής πλάτους 13 μ. Η αφετηρία της θα βρίσκεται στο Κορωπί (στην υφιστάμενη
γραμμή, επί της νησίδας της Αττικής Οδού) και το τέρμα της μέσα στην πόλη του
Λαυρίου, στην περιοχή του λιμένος, ακολουθώντας τη χάραξη της παλαιάς
σιδηροδρομικής γραμμής.
Στη γνωμοδότηση δεν συμπεριλαμβάνεται το τελευταίο τμήμα του έργου, για το
οποίο υπάρχουν δύο σενάρια: η διέλευσή του μέσα από την πόλη του Λαυρίου, ή η
παραλιακή χάραξη. Η απόφαση για το τελικό τμήμα του έργου θα ληφθεί στο πλαίσιο
εκπόνησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, που είναι και το
επόμενο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Πάντως σε αυτό το στάδιο οι
βασικότερες επιφυλάξεις φαίνεται ότι τέθηκαν από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες,
εξαιτίας της διέλευσης του έργου από χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας
Σπηλιόπουλος ανακοίνωσε ότι επικαιροποιούνται οι μελέτες για την επέκταση του
προαστιακού στο Λαύριο, με σκοπό να ενταχθεί στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο και
να ολοκληρωθεί έως το 2020.
Καθημερινή