Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Νέα τεχνολογία επικοινωνίας στα τρένα του ΟΣΕ

Το σύστημα GSM-R  αποτελεί το πιο  αξιόπιστο σύστημα για τον έλεγχο και την ασφάλεια της κυκλοφορίας των Σιδηροδρόμων.

Το σύστημα GSM-R είναι ένα ολοκληρωμένο ασύρματο ψηφιακό σύστημα για τη μεταφορά φωνής και δεδομένων βασισμένο στα πρότυπα των κινητών επικοινωνιών (GSM), το οποίο αντικαθιστά το πεπαλαιωμένο αναλογικό σύστημα στους σιδηροδρόμους.

Η τεχνολογία GSM-R περιλαμβάνει ειδικά χαρακτηριστικά που αναπτύχτηκαν για την κυκλοφορία των τρένων, όπως το σύστημα έλεγχου της κυκλοφορίας (ETCS, Electronic Train Control System).
Χρησιμοποιείται ως το πλέον αξιόπιστο σύστημα για τον έλεγχο και την ασφάλεια της κυκλοφορίας των Σιδηρόδρομων, ενώ εξυπηρετεί παράλληλα και την επικοινωνία μεταξύ άλλων και των μηχανοδηγών με το προσωπικό που εργάζεται στο σιδηρόδρομο, τόσο κατά μήκος των σιδηροδρόμων, όσο και στους σταθμούς.
Τα τερματικά νέου τύπου τα οποία και θα χειρίζεται το προσωπικό του σιδηροδρόμου χωρίζονται σε 3 κατηγορίες οι οποίες και είναι: i. Τερματικά Σταθμαρχών, ii. Τερματικά επί Συρμού και iii. Τερματικά Χειρός.
Το Ελληνικό δίκτυο GSM-R προορίζεται να καλύπτει όλο το μήκος του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα Αθήνα Θεσσαλονίκη Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ) χρησιμοποιώντας κεραίες/αναμεταδότες που στην ορολογία των δικτύων GSM ονομάζονται Σταθμοί Βάσης. Οι Σταθμοί Βάσης συνδέονται μέσω εγκατεστημένου καλωδίου οπτικών ινών μήκους άνω των 700 χιλιομέτρων και καταλήγουν στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (Σ.Κ.Α.) όπου εκεί βρίσκεται το κέντρο ελέγχου το οποίο αποτελεί την «καρδιά» και το «μυαλό» του συστήματος GSM-R  χρησιμοποιώντας τεχνολογίες τελευταίας γενιάς.
Τις τελευταίες μέρες  (με απόφαση της Νέας Διοίκησης)  γίνονται αλλεπάλληλες συσκέψεις στην ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να ξεπεραστούν προβλήματα που είχαν ανακύψει , να ολοκληρωθεί η σύμβαση, και να δοθεί σε χρήση του ΟΣΕ.
Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει δημοπράτηση για το υπολειπόμενα τμήματα (Τιθορέα-Δομοκός, Θες/νίκη – Ειδομένη κ.λ.π.).