Κοινοτική συμμετοχή 2,8 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με το Βήμα online, η εκτελεστική υπηρεσία των Διευρωπαϊκών Δικτύων
Μεταφοράς (TEN-TEA) έδωσε το πρώτο «Ok» για την κοινοτική συμμετοχή στις
μελέτες των δύο έργων, ο προϋπολογισμός των οποίων υπολογίζονται για το μεν
Κορωπί - Λαύριο σε 3,6 εκατ. ευρώ (1,8 από την ΕΕ) και για το δε Τοξότες -
Καβάλα σε 2 εκατ. ευρώ (1 εκατ. ευρώ από την ΕΕ).
Ήδη, δρομολογούνται οι διαδικασίες για την έκδοση των
αποφάσεων χρηματοδότησης των εν λόγω έργων.
Η ΕΡΓΟΣΕ καλείται να προκηρύξει άμεσα τις δύο μελέτες. αφού η όλη διαδικασία
πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015.
Στο Λαύριο ο προαστιακός
Η επέκταση του προαστιακού από Κορωπί προς Λαύριο θα έχει
μήκος 31 χιλιόμετρα και σχεδιάζεται για ταχύτητα κίνησης των συρμών 120
χιλιομέτων την ώρα.
Η γραμμή θα φτάνει στην Κερατέα, ακολουθώντας την παλιά χάραξη του τρένου της
Λαυρεωτικής, όμως στη συνέχεια θα συνεχίζει με νέα χάραξη με κατεύθυνση
νοτιοανατολικά, θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ στα Βίλια, θα παρακάμπτει
τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει
στο λιμάνι του Λαυρίου.
Μελετάται να δημιουργηθούν δύο σταθμοί σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα,
και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι,
Θορικό και Λαύριο.
Η επέκταση προς Καβάλα προβλέπει στην κατασκευή της μονής
σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει το νέο λιμάνι της
πόλης, που βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή
Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, στους Τοξότες της Ξάνθης.
Μάλιστα, θα αποτελέσει το τέρμα της υπό σχεδιασμό μελλοντικής «σιδηροδρομικής Εγνατίας»
που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Θράκη και θα κινείται παράλληλα με την
Εγνατία Οδό.
In.gr