Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

Ερωτήματα ενός πολίτη- επιβάτη- προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με  επιστολή του στα «Σ.Ν» αναγνώστης θέτει  μια σειρά από ερωτήματα και παρατηρήσεις,  που βιώνει ως επιβάτης,  προς τον μεταφορικό φορέα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις προσφερόμενες υπηρεσίες,  στους πελάτες της. Στην επιστολή του ο αναγνώστης γράφει:

"Θα ήθελα να απασχολήσω ελάχιστα με κάποια ερωτήματα το ευρύ κοινό των υπαλλήλων του ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ με απορίες που μου  έχουν δημιουργηθεί σαν πελάτης που είμαι εδώ και πολλά χρόνια. Για 18 χρόνια πηγαινοέρχοντας με το τραίνο Θεσ/νικη-Έδεσσα με μηνιαία κάρτα πάντα και κόστος στα 161,00 ευρώ τα τελευταία σχεδόν 2 χρόνια τυπικότατος πάντα στις υποχρεώσεις μου σαν πελάτης παρατήρησα τα εξής:
- Γιατί τα τραίνα έχουν μόνιμα καθυστερήσεις?
- Μηχανικοί να τα συντηρούν υπάρχουν?
- Γιατί υπάρχει ελλιπείς έλεγχος στα εισιτήρια(τουλάχιστον στην διαδρομή Θεσ/νίκη-Έδεσσα, υπάρχει κόσμος που ταξιδεύει χωρίς εισιτήριο)
-Η στολή δεν είναι απαραίτητη?
Ο συνήγορος του πολίτη λέει:
Οι δημόσιοι υπάλληλοι ως εκτελεστές της βούλησης του κράτους είναι επιφορτισμένοι -εκ της αποστολής τους- να υπηρετούν το λαό, τη συνταγματική τάξη και τη δημοκρατία. Ο υπάλληλος κατά την άσκηση της υπηρεσίας του δεν ενεργεί ως άτομο αλλά ως εκτελεστής της θέλησης του κράτους.
[Σύνταγμα άρθρο 103 παρ. 1, Ν. 3528/2007 άρθρο 24 (YΚ, ΦΕΚ 26 A)]
Ο δημόσιος υπάλληλος πρέπει να συμπεριφέρεται πάντοτε κατά τρόπο που να καθίσταται άξιος της εμπιστοσύνης του κοινού. Πρέπει να τηρεί, σε κάθε περίσταση, τους βασικούς κανόνες καλής συμπεριφοράς ανεξαρτήτως της ψυχικής του διάθεσης.
[Σύνταγμα άρθρο 103 παρ. 1 και Ν. 3528/2007 άρθρο 27 παρ. 1 (YΚ, ΦΕΚ 26 A)]
• Έχει επιμελημένη και ευπρεπή εμφάνιση.
• Συμπεριφέρεται με ευγένεια και κοσμιότητα.
• Απευθύνεται στους πολίτες στον πληθυντικό.
• Δεν καπνίζει.
[Ν. 3868/2010 άρθρο 17 (ΦΕΚ 129 Α) και ΥΑ Γ.Π.οικ.104720/2010 (ΦΕΚ 1315/Β/25-8-2010)]
Και αντίστοιχα για τον πολίτη:
• Να υπακούει στο Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους καθώς και να ενεργεί σύμφωνα με τους κανόνες αυτούς και τους κανόνες της Δημόσιας Διοίκησης.
• Να συνεργάζεται με τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών του και να διευκολύνει τους υπαλλήλους με την παροχή των αναγκαίων πληροφοριών και διευκρινίσεων.
• Να μην προβαίνει σε ψευδείς δηλώσεις ή στην υποβολή παραποιημένων ή πλαστογραφημένων εγγράφων ή στοιχείων.
• Να αποδεικνύει τα στοιχεία της ταυτότητάς του με τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέσα.
• Να συμπεριφέρεται με ευγένεια και σεβασμό προς τους δημόσιους υπαλλήλους.
• Να μην κάνει χρήση επιρροών ή πιέσεων προς τους υπαλλήλους και να μην προσπαθεί να τους δελεάσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο, προκειμένου να τους ωθήσει σε παραβίαση των νόμων και των κανόνων και γενικότερα σε παράβαση των καθηκόντων τους.
• Να μην συγκαλύπτει πράξεις ή παραλείψεις που στρέφονται κατά της νομιμότητας.
• Να μην συμβάλλει, με πράξεις ή με παραλείψεις του, στη διαφθορά της δημόσιας διοίκησης και στη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος.
• Να σέβεται τη δημόσια περιουσία και να προβαίνει σε λελογισμένη χρήση του εξοπλισμού των δημόσιων υπηρεσιών.
• Να αποφεύγει την καταχρηστική άσκηση δικαιωμάτων του (π.χ. υποβολή αόριστων ή επαναλαμβανόμενων αιτημάτων), ώστε να συμβάλλει στην ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτησή του.
• Να σέβεται τη δημόσια υγεία τηρώντας τους σχετικούς κανόνες υγιεινής και καθαριότητας, κατά την επίσκεψή του σε καταστήματα διοικητικών αρχών.
• Να συμβάλλει στην προσπάθεια των διοικητικών αρχών για την εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρίες και γενικότερα εμποδιζόμενων ατόμων, δείχνοντας την πρέπουσα κατανόηση.
Θα ήμουν χαρούμενος αν αναρτούσατε αυτά τα απλά ερωτήματα στο blog σας μιας και το παρακολουθώ καθημερινά, γιατί πάνω από όλα είμαι φίλος των τρένων και μετά πελάτης.
Εκτιμώ να το διαβάσουν και άλλοι πολλοί φίλοι και ας αναλάβουν ευθύνες με αποτέλεσμα μιας καλύτερης αλλαγής."


Με εκτίμηση

Αναγνώστης