Έκρηξη επισκεπτών
στην Λάσα του Θιβέτ
Οι Κινέζοι, σε αντίθεση με τους Έλληνες, είναι άνθρωποι των έργων
και όχι των λόγων. Αυτό το αποδεικνύουν καθημερινά με τα έργα τους . Στο τέλος του τρέχοντος έτους παραδίνεται
σε χρήση το νέο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 253 χιλιόμετρων, μεταξύ
Λάσας και Xigaze, μια ιστορική πόλη στη νοτιοδυτική Θιβέτ, μόλις σε τρία χρόνια.
Η κατασκευή
και λειτουργία των σιδηροδρόμων στο ψηλότερο οροπέδιο του κόσμου δεν είναι
εύκολο κατόρθωμα αν αναλογιστεί κάνεις ότι έργο κατασκευάζεται σε υψόμετρο πάνω από 3 χιλιόμετρα. Η Qinghai-Θιβέτ
Σιδηροδρόμων, έχει κατασκευάσει το έργο με οικολογικές ανησυχίες στο
μυαλό. Περισσότερα από 1,5 δισ. γιουάν δαπανήθηκαν για την προστασία του
περιβάλλοντος κατά μήκος της διαδρομής του, αντιπροσωπεύοντας το 5 τοις εκατό
των συνολικών δαπανών του έργου. Η σιδηροδρομική γραμμή έχει 33 ειδικές διόδους
για σπάνια ζώα, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρά-απειλούμενων θιβετιανών αντιλόπων.
Πριν από 7 χρόνια λειτούργησε η σιδηροδρομική γραμμή Πεκίνου
–Λάσα μήκους 1956 χιλιομέτρων η οποία χαρακτηρίστηκε το θαύμα της μηχανικής, δεδομένου
το ανάγλυφου του εδάφους . Το τρένο κυριολεκτικά σκαρφαλώνει απότομα πάνω σε λόφους, σε λευκούς
παγετώνες και φτάνει σε ένα γυμνό, ακατοίκητο οροπέδιο μόνιμα παγωμένης γης,
που υψώνεται στα 4.572 μέτρα και με τελική ανάβαση του τρένου στα 5.072 μέτρα. Η μοναδική αυτή διαδρομή έχει προκαλέσει
έκρηξη επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Το 2012, περισσότερα από 10 εκατομμύρια
τουρίστες επισκέφθηκαν την αυτόνομη περιοχή, μέχρι 21,7 τοις εκατό από έτος σε
έτος, καθώς και τα έσοδα από τον
τουρισμό αυξήθηκαν κατά 30,3 τοις εκατό σε 12.640 εκατομμύρια γιουάν (2.060
εκατομμύρια δολάρια).
Σύμφωνα με τον Zhu Jianping, αντιπρόεδρος και διευθυντή της
εταιρείας γενικές γραμμές, το σιδηροδρομικό δίκτυο θα φέρει τις μεγάλες πόλεις της δυτικής Κίνας πιο κοντά.