Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθούν από την ΕΡΓΟΣΕ οι
τεχνικές εργασίες που υλοποιεί η εταιρεία στον επιλιμένιο σταθμό φόρτωσης
αυτοκινήτων του ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος βρίσκεται στο χώρο Γ2 του εμπορικού λιμένα
στο Νέο Ικόνιο.
Το Car Terminal του ΟΛΠ υπολογίζεται πως θα δοθεί σε πλήρη
λειτουργία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, επιτρέποντας στον Οργανισμό Λιμένος
Πειραιώς να αυξήσει την δραστηριότητά του στο τομέα της διακίνησης οχημάτων,
που τα τελευταία χρόνια καταγράφει εξαιρετική δυναμική.
Με την πλήρη λειτουργία του Car Terminal και ταυτόχρονα την
λειτουργία της εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής, που συνδέει το λιμάνι του
Ικονίου με το Θριάσιο, υπολογίζεται ότι οι εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες
θέλουν να διακινήσουν τα οχήματά τους μέσω του Πειραιά προς την Ευρώπη, θα
έχουν ένα χρονικό όφελος που φτάνει τις δέκα ημέρες, όπως ανέφερε χθες ο
πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστας Σπηλιόπουλος.
Μάλιστα εδώ και καιρό έχουν ξεκινήσει συζητήσεις μεταξύ της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΛΠ αλλά και εταιρειών ναυτιλιακών καθώς και εταιρειών logistics,
ώστε από το φθινόπωρο να ξεκινήσουν να μετακινούνται με τρένα προς την Ευρώπη
οχήματα που θα φτάνουν στον Πειραιά με πλοία.
Μεγάλη αύξηση στα transit οχήματα
Τα τρένα θα φορτώνονται με οχήματα από τις εμπορικές
εγκαταστάσεις του ΟΛΠ και περνώντας μέσα από τις εγκαταστάσεις της COSCO θα
φτάνουν στο Θριάσιο, όπου η εμπορευματική γραμμή συνδέεται με το υπόλοιπο
σιδηροδρομικό δίκτυο, προκειμένου στην συνέχεια να κατευθυνθούν προς τις χώρες των
Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια η διακίνηση
αυτοκινήτων transit μέσω του ΟΛΠ έχει παρουσιάσει τεράστια αύξηση παρότι το
λιμάνι δεν συνδέονταν με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, μέσω του ΟΛΠ διακινήθηκαν το 2012
συνολικά 458.755 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 403.970 μεταφορτώθηκαν μέσω
του Οργανισμού, με προορισμό κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, ενώ τα 54.785
εισήχθησαν στην εγχώρια αγορά της Ελλάδας.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, ο Τομέας Διακίνησης Αυτοκινήτων
του Οργανισμού παρουσίασε συνολική αύξηση 9,8% κατά το 2012, έναντι του
2011. Η διακίνηση αυτοκινήτων μέσω του ΟΛΠ για άλλα λιμάνια της Μεσογείου
αυξήθηκε κατά 22,8%, ενώ η εγχώρια διακίνηση μειώθηκε κατά 38,2%.
Ενδεικτικό της αύξησης των μεγεθών τα τελευταία χρόνια είναι
ότι το 2012 τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2009 τα οχήματα που μεταφορτώθηκαν
στη χώρα μας για άλλους προορισμούς.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το car terminal διαθέτει χώρους
190.000 τ.μ., σύγχρονες υποδομές με εφαρμογή ευρωπαϊκών προτύπων, έμπειρο και
εξειδικευμένο στη μεταφόρτωση λιμενεργατικό προσωπικό.
Ευκαιρία και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ανάπτυξη του Car Terminal αποτελεί μια ακόμη ευκαιρία για
την TΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει ακόμη περισσότερο την
δραστηριότητά της στο χώρο των εμπορευματικών μεταφορών, κάτι που, εφόσον το
επιτύχει, μπορεί να αυξήσει σημαντικά την αξία της εταιρείας, για την οποία
αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα από το ΤΑΙΠΕΔ οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης.
Αυτό θα γίνει αμέσως μόλις οι αρχές της ΕΕ δώσουν το «πράσινο φως».
Ωστόσο πρέπει να αναφερθεί πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει ακόμη
ξεκινήσει εμπορευματικά δρομολόγια στο πλαίσιο της συνεργασίας που είχε
διαφημιστεί έντονα το προηγούμενο διάστημα και αφορούσε τη σύμπραξη με την
Cosco και την HP. Στο πλαίσιο αυτό ερωτηματικό παραμένει κατά πόσον έχει
υπογραφεί συμφωνία ανάμεσα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την COSCO καθώς η αρχική συμφωνία
ήταν μεταξύ HP και COSCO χωρίς σε αυτή να περιλαμβάνεται και το σκέλος που
αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σταθμός Διακίνησης Οχημάτων (Car Terminal)
(αριθμός αυτοκινήτων)
2009
2010
Ετήσια Μεταβολή (%)
2011
Ετήσια Μεταβολή (%)
2012
Ετήσια Μεταβολή (%)
Εισαγωγή και Εξαγωγή
173.264
133.545
-22,92%
88.663
-33,61%
54.785
-38,21%
Μεταφόρτωση
103.206
246.801
139,13%
328.996
33,30%
403.970
22,79%
ΣΥΝΟΛΟ
276.470
380.346
37,57%
417.659
9,81%
458.755
9,84%
euro2day