Συνέντευξη στον Νίκο Χρυσολωρά
Αναρτούμε απόσπασμα από την συνέντευξη που αφορά τον σιδηρόδρομο
Η κυβέρνηση Καραμανλή, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του
τότε πρωθυπουργού, είχε προειδοποιηθεί ρητά και επανειλημμένως το 2009 από την
Κομισιόν ότι η χώρα οδηγείται σε πλήρη δημοσιονομικό εκτροχιασμό, ενώ απολύτως
ενήμερο ήταν και το Eurogroup, υποστηρίζει σε αποκλειστική συνέντευξη στην «Κ»,
ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Χοακίν Αλμούνια.
Η απάντηση σε αυτές τις προειδοποιήσεις ήταν η «πλήρης αδράνεια». Ο κ. Αλμούνια,
πρώην επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων και σήμερα αρμόδιος για το πανίσχυρο
χαρτοφυλάκιο του Ανταγωνισμού, διαψεύδει επίσης ότι η Κομισιόν είχε οποιαδήποτε
εμπλοκή στην αποτυχία της πώλησης της ΔΕΠΑ στην Gazprom, ενώ επιβεβαιώνει ότι
τέσσερις κρατικές επιχειρήσεις προς ιδιωτικοποίηση (ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΛΑΡΚΟ, ΕΑΣ,
ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ) βρίσκονται υπό διερεύνηση για την παροχή παράτυπων κρατικών
ενισχύσεων.
– Κύριε αντιπρόεδρε, ένα από τα βασικά προβλήματα στη διαδικασία
ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα, οι οποίες είναι απαραίτητες για την επιτυχία του
Μνημονίου, είναι εκκρεμείς υποθέσεις παράνομων κρατικών ενισχύσεων. Υπάρχουν
ειδικές περιπτώσεις που εξετάζετε;
– Υπάρχουν ορισμένες σημαντικές υποθέσεις, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία των
επιχειρήσεων που είναι προς ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα δεν αντιμετωπίζουν
πρόβλημα από τη δική μας πλευρά. Προβλήματα έχουν οι σιδηρόδρομοι (ΟΣΕ και
ΤΡΑΙΝΟΣΕ), τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, η γνωστή υπόθεση της ΔΕΠΑ, η ΛΑΡΚΟ
και ένας τερματικός σταθμός κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά. Είμαστε σε
συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές και προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα,
ζητώντας τους, όπως για παράδειγμα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μας παρουσιάσουν ένα
σαφές σχέδιο ιδιωτικοποίησης, το οποίο θα εξετάσουμε. Υπό αυτήν την έννοια, τα
προβλήματα ανταγωνισμού είναι και μοχλός πίεσης για να συνταχθούν προγράμματα
ιδιωτικοποιήσεων.