Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

35 ειδικοί φρουροί στα τρένα

Ειδικοί φρουροί θα επιτηρούν τις σιδηροδρομικές γραμμές και θα φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών στις αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ.
 

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Η επιστράτευση 35 φρουρών αποφασίστηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης μετά τα συνεχιζόμενα περιστατικά φθορών και κλοπών χαλκού από το δίκτυο ηλεκτροκίνησης και τις ράγες. Ταυτόχρονα αυστηροποιείται το αδίκημα της κλοπής του χαλκού από το εναέριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ.
«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην ενίσχυση της ασφάλειας των αμαξοστοιχιών με ειδικούς φρουρούς της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι θα βρίσκονται καθ’ όλο το 24ωρο στις αμαξοστοιχίες του προαστιακού αλλά και στα τρένα του υπόλοιπου δικτύου της εταιρείας. Θα περιπολούν και σε άλλους χώρους του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα παραβατικότητας αλλά και για την εδραίωση του αισθήματος ασφάλειας των ταξιδιωτών και του προσωπικού της εταιρείας», αναφέρει ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία επισημαίνεται ότι η μισθοδοσία των ειδικών φρουρών θα επιβαρύνει αποκλειστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι κλοπές καλωδίων, οι οποίες εκτός των άλλων προκαλούν καθυστερήσεις στα δρομολόγια και καθιστούν επικίνδυνη την κυκλοφορία των τρένων, κοστίζουν στον ΟΣΕ περίπου 3,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Στη ζημιά αυτή προστίθενται οι επιστροφές χρημάτων στους επιβάτες, περίπου 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο, λόγω καθυστερήσεων δρομολογίων. Οι κλοπές καλωδίων και οι βανδαλισμοί στους υποσταθμούς ανάγκασαν τον ΟΣΕ να δημοπρατήσει την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Τιθορέας-Μενιδίου, το οποίο είχε κατασκευαστεί το 2009, αλλά δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία.
Η σύμβαση για την αποκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο συγκεκριμένο τμήμα υπογράφηκε προχθές με προϋπολογισμό 21 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στους δεκαέξι μήνες. Στη σύμβαση σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ έχει συμπεριληφθεί προαιρετικά και η προσωρινή (έως την υπογειοποίησή του) ηλεκτροκίνηση του τμήματος Αθηνών-Τριών Γεφυρών.
Η κλοπή καλωδίων δημιουργεί κινδύνους ατυχημάτων για τους μηχανοδηγούς λόγω των υπολειμμάτων των καλωδίων που κρέμονται πάνω από τις γραμμές της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι σήμερα έχουν αναφερθεί 25 περιπτώσεις κατά τις οποίες οι αμαξοστοιχίες χτύπησαν πάνω σε καλώδια και προκλήθηκε θραύση μπαμπρίζ. Εκτός αυτού μπλοκάρουν τα συστήματα τηλεχειρισμού από τους σταθμάρχες. Ο κίνδυνος να υποστούν ηλεκτροπληξία οι κλέφτες είναι εξίσου σημαντικός. Τα περισσότερα κρούσματα κλοπών στη Βόρεια Ελλάδα σημειώνονται στα τμήματα Θεσσαλονίκης-Πλατέος και συχνότερα στο Άδενδρο και Θεσσαλονίκης-Ειδομένης. Οι δράστες πωλούν το υλικό σε μάνδρες-χυτήρια συνήθως στην τιμή των 3 με 4 ευρώ ανά κιλό, όταν στη νόμιμη πώληση κοστίζει 10 με 15 ευρώ το κιλό.