Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

30 χρόνια έργα για τον οδικό ΠΑΘΕ και τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕΠ και έπεται συνέχεια

Συνεχίζεται η χρονική μετάθεση των βασικών οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων της χώρας. Τα αιώνια εργοτάξια στους εθνικούς δρόμους  αλλά και τα ατελείωτα σιδηροδρομικά έργα συνεχίζονται και μάλιστα δεν προβλέπεται να ολοκληρωθούν πριν περάσουν 2,5-5 χρόνια κατά περίπτωση.


35 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑ ΠΑΘΕ
Ο βασικός οδικός άξονας της Ελλάδας είναι η διαδρομή Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Τα έργα πρωτοξεκίνησαν την δεκαετία του 1980 και σήμερα 30 χρόνια μετά βρισκόμαστε ακόμα υπό κατασκευή.

Αν και το μεγαλύτερο μήκος των έργων έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο υπάρχουν 3 σημαντικά τμήματα δρόμων που δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν πριν το τέλος του 2015. Συγκεκριμένα, μιλάμε για τα τμήματα Κόρινθος-Πάτρα (ανήκει στην Ολυμπία Οδό) έργα μήκους 110χλμ. περίπου, τα έργα του Μαλιακού Κόλπου (ανήκει στην Νέα Οδό) με μήκος περίπου 20χλμ (2 έργα) και τα έργα παράκαμψης των Τεμπών και του Πλαταμώνα (ανηκουν στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου) με μήκος 25χλμ.

Αυτά τα 3 τμήματα έχουν συνολικό μήκος έργων 145χλμ περίπου αλλά είναι τα πλέον κρίσιμα καθώς ολοκληρώνουν την μετατροπή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο όλο τον ΠΑΘΕ. Η ολοκλήρωση τους αναμένεται να γίνει μέσα στο 2015 αν δεν έχουμε εκπλήξεις. Συνολικά θα έχουν χρειαστεί 35 χρόνια από τα πρώτα έργα μετατροπής του ΠΑΘΕ σε αυτοκινητόδρομο!


30 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑ ΠΑΘΕΠ
Τα έργα στον Σιδηρόδρομο δεν πάνε πίσω. Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 ξεκίνησαν τα πρώτα έργα  εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού διαδρόμου της χώρας, τον λεγόμενο και ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ευζωνοι-Προμαχώνας).

Από τότε τα έργα δεν έχουν σταματήσει και μεγάλος μέρος τους είναι ολοκληρωμένο. Όμως και εδώ έχουμε «τρύπες».  Τα τμήματα που τελούν ακόμα υπό κατασκευή είναι 3 και εδώ όμως υπάρχει και ένα τμήμα που ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει καν τα έργα.

Τα τρία τμήματα είναι τα Κιάτο-Ψαθόπυργος (80χλμ), το Τιθορέα-Δομοκός (106χλμ) και το Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι (40χλμ). Αυτά τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν στην καλύτερη περίπτωση το 2017 δημιουργώντας όμως ένα συνεχές διάδρομο διπλής –ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, παρόμοια με εκείνα που υπάρχουν εδώ και 40 χρόνια στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί το τελευταίο τμήμα του ΠΑΘΕΠ, από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Πάτρα. Πρόκειται για ένα τμήμα που αυτή τη στιγμή δεν έχει χρηματοδότηση στο σύνολο του. Το πρώτο τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο είναι πιο βατό να γίνει, όμως το τμήμα Ρίο-Πάτρα περιλαμβάνει υπογειοποίηση της γραμμής σε μήκος 5χλμ, που εκτοξεύει το κόστος και κάνοντας την υλοποίηση του έργου σχετικά δύσκολη.

Σε αυτό το τμήμα είναι ακόμα άγνωστο τι θα αποφασιστεί καθώς θεωρείται στρατηγικής σημασίας τόσο η σύνδεση της πόλης της Πάτρας όσο και του λιμανιού που είναι ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας. Πάντως όπως και να έχει το έργο αυτό δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος της δεκαετίας.

Ypodomes.com