Τα τρένα θα μπορούσαν να είναι πιο ασφαλή και λιγότερο ρυπογόνα από τους άλλους τρόπους μεταφοράς και να αυξήσουν το μεταφορικό επιβατικό τους έργο μεγαλύτερο από το 6% που είναι σήμερα.
Η Τέταρτη δέσμη για τους σιδηροδρόμους της Ε.Ε έχει ως
στόχο να καταστήσει τα σιδηροδρομικά ταξίδια πιο ελκυστικά με τη δημιουργία μεγαλύτερου
ανταγωνισμού και κοινό σύστημα
πιστοποίησης για τα τρένα. Αυτά τα σχέδια επί του παρόντος συζητούνται στο Ε. Κοινοβούλιο.
Το Σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης εξακολουθεί να είναι
κατακερματισμένος σε εθνικές γραμμές και σε μεγάλο βαθμό κυριαρχείται από
ολοκληρωμένες σιδηροδρομικές εταιρείες που λειτουργούν τόσο το δίκτυο όσο στις
αμαξοστοιχίες που κινούνται σε αυτό. Αυτό μπορεί να το καταστήσει δύσκολο
για τις νέες επιχειρήσεις να εισέλθουν στην αγορά.
Η τέταρτη σιδηροδρομική δέσμη νομοθετικών μέτρων προτίθεται
να θέσει ένα τέλος σε αυτό, επιμένοντας σε μεγαλύτερο διαχωρισμό μεταξύ της
διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και το τμήμα μεταφορών της επιχείρησης. Επιπλέον,
κάθε επιχείρηση θα πρέπει να είναι σε θέση να εισέλθει στην εγχώρια αγορά σιδηροδρομικών
μεταφορών. Αυτά τα σχέδια επί του παρόντος εξετάζεται από το Κοινοβούλιο.
Οι νέοι κανόνες θα δημιουργήσουν ταχύτερη πανευρωπαϊκή
πιστοποίηση για τα τρένα , εξοικονομώντας
χρόνο και χρήμα που οδηγήσουν σε
μείωση των τιμών των εισιτηρίων για τους επιβάτες.
Τόσο το Κοινοβούλιο όσο και τα κράτη μέλη πρέπει να
εγκρίνουν τους νέους κανόνες για να μπορέσουν να τεθούν σε ισχύ. Η Επιτροπή Μεταφορών του Ε.Κ πρόκειται να
ψηφίσει σχετικά στις 26 Νοεμβρίου, ενώ
όλοι οι βουλευτές αναμένεται να ψηφίσουν κατά τη σύνοδο της ολομέλειας του Ιανουαρίου
2014.
