Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΕ 3,5 ΩΡΕΣ
ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΜΟΣΧΟΥ
Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση τεσσάρων σημαντικών έργων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 870 εκατ. ευρώ καθώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ των αναδόχων και της ΕΡΓΟΣΕ. Την ίδια στιγμή την ερχόμενη Τετάρτη 22 Μαΐου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διάνοιξη της μεγαλύτερης σήραγγας που υλοποιείται στη χώρα μας αυτή του Καλλίδρομου με συνολικό μήκος 18 χλμ. (9 ανά κατεύθυνση).
Αχαρνές - Τιθορέα
Για το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης Αχαρνές - Τιθορέα, προϋπολογισμού 21,815 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Το έργο δημοπρατήθηκε πέρυσι τον Ιούνιο, αλλά η υπογραφή της σύμβασης δεν έχει προχωρήσει παρότι έχει επικυρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου ορίζεται στους 16 μήνες. Με τη θέση σε λειτουργία της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, θα επιτευχθεί δραστική μείωση του κόστους κίνησης των συρμών, ενώ θα βελτιωθεί και η ποιότητα του παρεχόμενου έργου αφού οι ταχύτητες θα αυξηθούν σημαντικά. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μελέτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμούν ότι το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χλμ) με ηλεκτροκίνηση ισούται με το 1/10 του αντίστοιχου κόστους με ντιζελοκίνηση. Στο έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται:
Για το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης Αχαρνές - Τιθορέα, προϋπολογισμού 21,815 εκατ. ευρώ (πλην ΦΠΑ), αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Το έργο δημοπρατήθηκε πέρυσι τον Ιούνιο, αλλά η υπογραφή της σύμβασης δεν έχει προχωρήσει παρότι έχει επικυρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου ορίζεται στους 16 μήνες. Με τη θέση σε λειτουργία της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, θα επιτευχθεί δραστική μείωση του κόστους κίνησης των συρμών, ενώ θα βελτιωθεί και η ποιότητα του παρεχόμενου έργου αφού οι ταχύτητες θα αυξηθούν σημαντικά. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μελέτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμούν ότι το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χλμ) με ηλεκτροκίνηση ισούται με το 1/10 του αντίστοιχου κόστους με ντιζελοκίνηση. Στο έργο της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται:
Ο έλεγχος και η επικαιροποίηση της μελέτης, η προμήθεια, προσκόμιση, εγκατάσταση, ρύθμιση, δοκιμή και η εν λειτουργία παράδοση όλου του εξοπλισμού που έχει αφαιρεθεί ή έχει φθαρεί λόγω δολιοφθορών και βλαβών.
1. Ο λειτουργικός συνδυασμός-προσαρμογή του νέου εξοπλισμού με τον υφιστάμενο.
2. Η ρύθμιση και δοκιμή του ενιαίου συνόλου του συστήματος της ηλεκτροκίνησης - τηλεδιοίκησης.
Εργο - σκούπα
Εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης βρίσκεται και το έργο -σκούπα Τιθορέα - Δομοκός που ολοκληρώνει τον διάδρομο Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Μέχρι το τέλος του μήνα το έργο θα εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ και κατόπιν θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να εγκριθεί η ανάθεση.
Το έργο περιλαμβάνει τις εργασίες έχουν απομείνει από τις έξι εργολαβίες που έγιναν τα τελευταία χρόνια, ενώ θα γίνει η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 415 εκατ. ευρώ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Προσωρινός μειοδότης του έργου, με έκπτωση 8,5% έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - TΕΡΝΑ.
Δίκτυο Πελοποννήσου
Στο ελεγκτικό συνέδριο βρίσκεται ήδη και η σύμβαση του έργου Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Το έργο αυτό, με κόστος 315 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε την Ανοιξη του 2012 και προσωρινός ανάδοχος είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ -J&P ? ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 5,29%. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ., ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα. Η συμβατική περίοδος υλοποίησης του έργου έχει οριστεί στους 36 μήνες.
Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Θριάσιο Πεδίο
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο είναι και ο φάκελος του έργου «Κατασκευή Β' λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου και κατασκευή Σ.Σ. Ζεφυρίου», ανοίγοντας τον δρόμο για την ολοκλήρωση ενός σημαντικού έργου που θα ενισχύσει τη θέση της χώρας μας στο χάρτη των διεθνών μεταφορών και logistics. Το έργο είναι προϋπολογισμού 122.193.000 ευρώ και έχει χρονοδιάγραμμα 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Χρηματοδοτείται από τα ΠΕΠ Αττικής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία Άκτωρ - Alstom Transport.
Με το έργο αυτό αναβαθμίζονται οι εμπορευματικές μεταφορές στη χώρα και ιδιαίτερα ο ρόλος τής σύνδεσης του λιμανιού του Πειραιά με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τέλος, το συγκεκριμένο έργο συμβάλλει στη δημιουργία νέων σύγχρονων υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενισχύοντας την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.
ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟ
Ολοκληρώνεται η μεγαλύτερη σήραγγα
Στις 22 του μήνα ολοκληρώνεται η μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας που κατασκευάζεται για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ, το Καλλίδρομο, συνολικού μήκους 18 χλμ. (9χλμ. ανά κατεύθυνση).
Το έργο είναι τμήμα της γραμμής Τιθορέα - Λιανοκλάδι μήκους 55 χλμ. Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα και ακολουθώντας χάραξη μέσω της πεδιάδας του ποταμού Σπερχειού καταλήγει στον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Λιανοκλαδίου. Έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 200 χλμ/ώρα και ενώ μειώνει τη διαδρομή κατά 2 χιλιόμετρα ελαττώνει τον χρόνο της διαδρομής Αθηνών - Θεσσαλονίκης κατά 25 λεπτά.
Μείωση απόστασης
Είναι από τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά έργα του δικτύου και θα συμβάλει σε μεγάλο βαθμό, μετά την ολοκλήρωσή της, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τιθορέας - Δομοκού , στη μείωση της απόστασης μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης κατά 55 λεπτά. Με την ολοκλήρωσή των παραπάνω έργων η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι και τη Θεσσαλονίκη θα μπορεί να διανύεται με τρένο μέσα σε μόλις τρεισήμισι ώρες κάνοντας το μέσο πιο ανταγωνιστικό ακόμα και από το Ι.Χ.
Την παράκαμψη της σιδηροδρομικής γραμμής στις Αχαρνές σχεδιάζει η ΕΡΓΟΣΕ
Την έξοδο της σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη των Αχαρνών και την μετατροπή της σημερινής γραμμής σε λεωφόρο που θα συνδέεται με τη λεωφόρο Καραμανλή σχεδιάζει η ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία που διαχειρίζεται τα έργα του ΟΣΕ προχώρησε στην προκήρυξη μελετών για την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Βόρεια Ελλάδα, παρακάμπτοντας τον δήμο Αχαρνών.
Η μελέτη είναι προϋπολογισμού 735 χιλιάδων ευρώ και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους ως 30 Μαΐου του 2013. Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται στους 13 ημερολογιακούς μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού με τον ανάδοχο. Πρόκειται για έργο που ουσιαστικά «συμπληρώνει» τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής και μάλιστα με σημαντικά τεχνικά έργα. Στόχος είναι το έργο να δημοπρατηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ 2014 - 2020.
Θα πραγματοποιηθούν τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, υδραυλικές, στατικές, ηλεκτρομηχανολογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Το τμήμα αυτό θα διαθέτει και μία σήραγγα 750 μέτρων στα όρια του δήμου Αχαρνών (σήραγγα Αχαρνών), ενώ οι γραμμές που υπάρχουν σήμερα είναι πιθανόν να μετατραπούν σε μία νέα οδική λεωφόρο, ανακουφίζοντας και το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή.
Βόλος -Λάρισα
Σε τροχιά υλοποίησης αναμένεται να μπει σύντομα ένα ακόμα έργο αυτό της ηλεκτροκίνησης Βόλου - Λάρισας. Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, ενέκρινε τη διακήρυξη για τη δημοπράτηση της α΄ φάσης του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος», προϋπολογισμού 8.825.250 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει καθοριστικά στη στήριξη του δίπολου Βόλου - Λάρισας, στην κατακόρυφη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης. Παράλληλα, θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την ηλεκτροκίνηση και αναβάθμιση ολόκληρου του θεσσαλικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη σιδηροδρομική ενοποίηση του θεσσαλικού χώρου.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος», προϋπολογισμού 22,1 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, εντάχθηκε το 2012 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. H α΄ φάση του έργου θα χρηματοδοτηθεί με ποσό 5,35 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.