Ανοιχτό μέτωπο με τους προμηθευτές του δεν
έχει μόνο ο ΟΣΕ, αλλά και ο ΗΣΑΠ! Μπορεί οι αξιώσεις και η αντιδικία του ΗΣΑΠ
(νυν «ΣΤΑΣΥ») να μην είναι του βεληνεκούς του ΟΣΕ (τα μεγέθη είναι πολύ μικρότερα),
ωστόσο ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην επιχειρησιακή του
λειτουργία.
Πολλά συστήματα των συρμών και κυρίως η
σηματοδότηση της γραμμής του ηλεκτρικού έχουν κατασκευαστεί από την Siemens,
ενώ πάρα πολλά ανταλλακτικά εξ αυτών δεν βρίσκονται από κανένα άλλο
κατασκευαστικό οίκο.
Στο χρονικό διάστημα από το 2009 έως
σήμερα, ο ΗΣΑΠ και η γερμανική εταιρεία βρίσκονται σε
δικαστικές διαμάχες, με εκατέρωθεν αγωγές για αποζημιώσεις.
Σύμφωνα με υπηρεσιακά στελέχη του ΗΣΑΠ,
«οι εκατέρωθεν δικαστικές διαμάχες, που πηγάζουν από σύμβαση του 1998, είναι
αιτία πως ακόμη και σήμερα η Siemens δεν προμηθεύει πλέον ανταλλακτικά, με
αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην συντήρηση των συρμών».
Παράλληλα, όπως υποστηρίζουν τα ίδια
στελέχη, παρατηρούνται κωλυσιεργίες στην τεχνική υποστήριξη εγκατεστημένων
συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροδότησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ελλείψεις υπάρχουν
σε ενδιάμεσες τριφασικές βαθμίδες μετατροπέα, σε υπολογιστές τεχνολογίας VICOS,
σε συνδέσμους S Bond και σε διάφορους μηχανισμούς αλλαγών.
Αποτέλεσμα: Εάν δεν λυθεί η εκκρεμότητα, ο
ηλεκτρικός ίσως και να μην είναι σε θέση να λειτουργεί εύρυθμα το προσεχές φθινόπωρο.
Φώτης Φωτεινός,