Στις 18 Απριλίου, το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών
Κοινοτήτων (ΔΕΚ) αποφάνθηκε ότι το γαλλικό σιδηροδρομικό σύστημα - το οποίο
βρίσκεται στο στάδιο της αναδιάρθρωσης - δεν ήταν σύμφωνη με την κοινοτική
νομοθεσία που αποσκοπεί στην παροχή χωρίς διακρίσεις πρόσβαση στα σιδηροδρομικά
δίκτυα (υπόθεση C-625/10) .
Το ΔΕΚ έκρινε ότι, όταν η κατανομή των
διαδρομών τρένο, η γαλλική οργάνωση που είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση της
υποδομής, Réseau ferré de France (RFF), δεν ήταν ανεξάρτητη από τη γαλλική
εθνική σιδηροδρομική επιχείρηση SNCF.
Εν τω μεταξύ, η Γαλλία ανέφερε τη θέση του: ότι
τροποποίησε τη νομοθεσία της τον Ιούλιο του 2011 και θεωρεί ότι είναι πλέον
πλήρως ευθυγραμμισμένη με τη νομοθεσία της ΕΕ (η οποία, κατά την άποψη των
ανταγωνιστών της SNCF, δεν αλλάζει τίποτα στο τι ζημιά θα μπορούσε να είχε
γίνει από η προηγούμενη κατάσταση). Η Επιτροπή έχει αναγνωρίσει ότι υπήρξε
κάποια βελτίωση σε σύγκριση με την προηγούμενη κατάσταση, αλλά εξακολουθεί να
πιστεύει ότι η νέα νομοθεσία δεν εγγυάται την ανεξαρτησία των υποδομών.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ (οδηγία 91/440), η
κατανομή των διαδρομών για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις εξακολουθεί να
θεωρείται «βασική λειτουργία» - στην ορολογία - δηλαδή μια λειτουργία που θα
πρέπει να πραγματοποιείται εντελώς ανεξάρτητα από ένα σώμα που δεν είναι η ίδια
επιχείρηση σιδηροδρόμων.Με άλλα λόγια, η SNCF δεν μπορεί να λάβει ή να
επηρεάσουν την απόφαση. Η απόφαση θα πρέπει να ανατεθεί σε έναν οργανισμό
ο οποίος είναι ανεξάρτητος νομικής μορφής, οργάνωσης και λήψης αποφάσεων, τις
λειτουργίες. Ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται
με πλήρη αμεροληψία και την πρόληψη της SNCF από το να έχουν πρόσβαση σε
ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες σχετικά με τις στρατηγικές των ανταγωνιστών
της ».
Ωστόσο, στη Γαλλία, είναι μια
εξειδικευμένη υπηρεσία εντός της SNCF, η Direction de la Κυκλοφορία Ferroviaire
(DCF), που είναι υπεύθυνη για τη διεξαγωγή των προκαταρκτικές τεχνικές μελέτες
πριν από την αντιμετώπιση των αιτήσεων κατανομής σιδηροδρομικών διαδρομών και
την τελευταία στιγμή κατανομές σιδηροδρομική διαδρομή. Ακόμα
κι αν εποπτεύεται από το RFF διαχειριστή υποδομής, η DCF δεν είναι, από νομική
άποψη, ένα ξεχωριστό σώμα από την SNCF.
Αυτό ήταν όπου το ΔΕΚ έκρινε κατά της
Γαλλίας. Στην πραγματικότητα, το ΔΕΚ δεν έκαναν τον κόπο να εξετάσει αν τα
κριτήρια ανεξαρτησίας είχαν εκπληρωθεί, όταν πρόκειται για την οργάνωση και τη
λήψη αποφάσεων λειτουργεί από το δίκαιο της ΕΕ απαιτεί ότι και τα τρία κριτήρια
της ανεξαρτησίας πρέπει να τηρούνται.
Όσον αφορά το επιχείρημα ότι η Γαλλία έχει νέα
νομοθεσία, η άποψη της Επιτροπής ήταν ότι είπε ότι η νέα νομοθεσία δεν δώσει το
DCF επαρκή ανεξαρτησία για την οργάνωση και τη λήψη αποφάσεων μπροστά, και
σίγουρα δεν είναι από νομική άποψη.
Το ΔΕΚ δεν μπήκε στον κόπο να εξετάσει αν τα κριτήρια
ανεξαρτησίας είχαν εκπληρωθεί, όταν πρόκειται για την οργάνωση και τη λήψη
αποφάσεων λειτουργίες.
Europolitics