Σαν σήμερα 19 Απριλίου 1882 ο Χαρίλαος Τρικούπης υπογράφει σύμβαση με
την Γενική Πιστωτική Τράπεζα για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο.Το 1882 μπορεί να χαρακτηριστεί σαν «έτος
της ελληνικής
σιδηροδρομικής εποχής».Τη
χρονιά αυτή ο Χ. Τρικούπης θα υπογράψει οριστικές συμβάσεις για
τα δίκτυα Θεσσαλίας – Πελοποννήσου και Αττικής συνολικού μήκους 900 χλμ.
Χαρίλαος Τρικούπης είναι ο θεμελιωτής του
Ελληνικού Σιδηροδρόμου. Άνθρωπος οξυδερκής και διορατικός, από νωρίς διέβλεψε
το σημαντικό μελλοντικό ρόλο που θα διαδραμάτιζαν οι μεταφορές στην ανάπτυξη
της χώρας. Έκανε στόχο και όραμα του την δημιουργία εθνικού οδικού και
σιδηροδρομικού δικτύου. Ιδιαίτερο βάρος έδωσε στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου
και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός ότι μέσα σε λίγα χρόνια από το 1887 έως το
1890 έφερε σημαντικό αριθμό νόμων που αφορούσαν την κατασκευή σιδηροδρόμου. Την
περίοδο αυτή την βουλή την είχε ονομάσει σιδηροδρομική βουλή.