Υπόμνημα προς κάθε αρμόδιο απέστειλε το Ταμείο Αλληλεγγύης
και Νομικής Προστασίας Προσωπικού Σιδηροδρομικών Εξωτερικής Υπηρεσίας (ΤΑΝΠΣΕΥ) στο οποίο επισημαίνουν θέματα που αγνοήθηκαν κατά την εφαρμογή
του ενιαίου μισθολογίου. Το υπόμνημα κοινοποιήθηκε:
- Γραφείο Πρωθυπουργού - Γραφείο Προέδρου της Βουλής των
Ελλήνων
- Υπουργό Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων - Υπουργό Οικονομικών - Βουλευτές του Ελληνικού
Κοινοβουλίου - Κόμματα του Ελληνικού
Κοινοβουλίου - Διοίκηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ
Παραθέτουμε αυτούσιο το Υπόμνημα
Κύριοι,
Σας γνωστοποιούμε δια του παρόντος το ελάχιστο πλαίσιο
ευθύνης και αναφοράς το οποίο δυστυχώς ο πρόσφατος νομοθέτης αγνόησε παντελώς
και ενέταξε ως εκ τούτου εντελώς εσφαλμένα, άδικα και άστοχα την εργασία του
Υπαλλήλου κίνησης (Συνοδός –Προϊστάμενος
αμαξ/χιας ) στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Οι Υπάλληλοι
κίνησης (Συνοδοί- Προϊστάμενοι ) έχουν υποστεί μεγάλες μισθολογικές
μειώσεις σε ολόκληρη την επικράτεια. Οι αξιοπρεπείς όμως όροι διαβίωσης για το
επάγγελμα τους αποτελούν προαπαιτούμενο
για την αποδοτική και ασφαλή παροχή των
υπηρεσιών.
1ον: ΑΚΑΤΆΣΤΑΤΟ ΩΡΆΡΙΟ
Υπάρχει πλήθος δικαστικών αποφάσεων που αναγνωρίζουν ότι οι
Υπάλληλοι κίνησης (Συνοδοί- Προϊστάμενοι) υποβάλλονται σε καταπόνηση από το ακατάστατο ωράριο σε ένα σύστημα που
δεν έχει σταθερές ώρες ανάληψης- λήξης
και ημέρα ή νύχτα, χωρίς να ενδιαφέρεται γι’ αυτούς προσωπικά όπως και για τις οικογένειες αυτών.
Συνέπειες της παρούσας κατάστασης
είναι η κακή υγεία, διάφορα
ψυχολογικά προβλήματα, όπως στρες και τέλος κίνδυνος ατυχήματος λόγω της
ηλεκτροκίνησης που αγγίζει τα 25.000 Volt.
2ον: ΑΤΥΧΎΜΑΤΑ
Πλέον, δεν υπάρχει Συνοδός ή Προϊστάμενος αμαξοστοιχιών που
να μην έχει βιώσει την εμπειρία κάποιου ατυχήματος, με αποτέλεσμα να υπάρχουν
αρνητικές συνέπειες στην περαιτέρω εργασία του. Επίσης, καλό είναι να
επισημανθεί ότι έχουν υπάρξει ανθρώπινες απώλειες από δυστυχήματα.
3ον: ΠΡΟΣΩΠΙΚΉ ΕΥΘΎΝΗ ΣΕ ΈΜΨΥΧΟ ΥΛΙΚΌ
Οι Συνοδοί- Προϊστάμενοι των αμαξοστοιχιών είναι υπεύθυνοι
για 400 με 500 επιβάτες ανά αμαξοστοιχία. Πάραυτα δεν έχουν σημειωθεί παράπονα
για αυτούς, αν και μετά τις τελευταίες αποχωρήσεις συναδέλφων λογως των
μετατάξεων και της εφεδρείας , κάθε
αμαξοστοιχία συνοδεύεται από έναν έως δύο υπάλληλους, μετατρέποντας το έργο
τους από εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο. Ο υπάλληλος βρίσκεται αντιμέτωπος με
την συμπεριφορά του κάθε επιβάτη, με αλλοδαπούς, με πιθανές αρρώστιες και
λοιμώξεις, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία του.
4ον: ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΈΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΌ
Ο κλάδος της κίνησης (Συνοδοί και Προϊστάμενοι) είναι
υπεύθυνος τόσο για τα οχήματα όσο και
για τους επιβάτες σε θέματα ασφάλειας και τραυματισμών, σε περίπτωση
βλάβης σε ανοιχτή ή δύσβατη γραμμή και
κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
α)εργαζόμαστε όλες
τις αργίες (Χριστούγεννα και Πάσχα),
β)η άδεια μας δεν
ξεπερνά τις οκτώ ημέρες,
γ)μεταφερόμενα ρεπό
από μηνά σε μηνά, όπως και οι άδειες μας,
δ)έχουμε μείνει πλέον
ελάχιστοι.
Τ.Α.Ν.Π.Σ.Ε.Υ.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΥΘΗΜΗΣ Ε.
ΠΟΜΑΚΗΣ Β.