Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Διχάζει η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Λονδίνου και Μάντσεστερ


Έντονη αντιπαράθεση, προκάλεσε στην βρετανική βουλή, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ του Λονδίνου και του Μάντσεστερ, κόστους περίπου 35 δισ. Λιρών.
Σημειώνεται ότι το πλάνο του έργου δρομολογήθηκε αρχικά το 2009 από την τότε κυβέρνηση των Εργατικών, για να τύχει στη συνέχεια υποστήριξης μιας Συντηρητικής και συνάμα Φιλελεύθερης κυβέρνησης συνασπισμού που κρατά το τιμόνι της Βρετανίας από το 2010 έως σήμερα. Στην αρχική του τοποθέτηση, ο υφυπουργός Μεταφορών Πάτρικ Μακ Λούγκλιν υπεραμύνθηκε των σχεδίων για επέκταση της γραμμής, υποστηρίζοντας ότι θα αποφέρουν θέσεις εργασίας και ποιότητα στις μεταφορές για τη χώρα.
Παράλληλα, επικριτές από την αντιπολίτευση εστίασαν στη μη αναγκαιότητα της γραμμής, μιας και όπως είπαν ο αριθμός των επιβατών που υπολογίζεται ότι θα τη χρησιμοποιούν δεν δικαιολογεί το υπέρογκο κόστος της. Επιπλέον, στάθηκαν στις οικολογικές συνέπειες που θα έχει η λειτουργία της.
Ο Πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον, δήλωσε: «Η σύνδεση των κοινοτήτων και των επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα και τη συρρίκνωση των αποστάσεων μεταξύ των μεγαλύτερων πολεων,  σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας είναι μια μηχανή για την ανάπτυξη, που θα συμβάλει στην προώθηση της περιφερειακής αναγέννηση και αναζωογόνηση των περιφερειακών οικονομιών μας.  Είμαστε σε έναν παγκόσμιο αγώνα δρόμου και η απόφαση αυτής της κυβέρνησης να κάνει σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας πραγματικότητα είναι ένα άλλο παράδειγμα της δράσης που λαμβάνει για να εξοπλίσει τη Βρετανία να ανταγωνιστεί και να ευδοκιμήσουν σε αυτή την κούρσα. Τα τρένα μεγάλης ταχύτητας είναι ένας καταλύτης που θα βοηθήσει να εξασφαλίσει την οικονομική ευημερία σε όλη τη Βρετανία, την εκ νέου εξισορρόπηση της οικονομίας μας και την  υποστήριξη χιλιάδων θέσεων εργασίας».