Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

«Διόδια» ζητά το Πέραμα για γραμμή Ικόνιο-Θριάσιο


Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα για τη σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέσει το λιμάνι του Ικονίου, δηλαδή τον Πειραιά, με το λοιπό δίκτυο του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο. 
Την ώρα που η κρίσιμη σιδηροδρομική γραμμή βρίσκεται λίγα βήματα ή καλύτερα λίγα… σκύρα πριν την ολοκλήρωσή της και την απόδοσή της στην κυκλοφορία, έρχονται οι αξιώσεις του δήμου Περάματος που με επιστολή του προς την ΕΡΓΟΣΕ ζητά ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο την καταβολή ετήσιου τέλους «δικαιωμάτων διέλευσης υπογείων δικτύων κοινόχρηστων χώρων», ύψους 8,6 εκατ. ευρώ. 

Μάλιστα, ο εν λόγω δήμος δεν αρκέστηκε στην επιστολή προς την εταιρεία με την οποία έκανε γνωστή την απαίτησή του, αλλά λίγες μέρες πριν την εκπνοή του 2012 απέστειλε προς την εταιρεία που κατασκευάζει τα σιδηροδρομικά έργα ατομική ειδοποίηση με την οποία προειδοποιούσε ότι τα διεκδικούμενα ποσά επρόκειτο να βεβαιωθούν σε χρηματικό κατάλογο εντός μηνός, καθώς αφορούν την προηγούμενη χρονιά. 

Στο σχετικό έγγραφο του δήμου Περάματος αναφέρεται ότι «όσον αφορά το πλάτος των σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς και τη διατομή του τούνελ από το οποίο διέρχονται οι σιδηροδρομικές γραμμές και μετά από αυτοψία μας, σας ενημερώνουμε ότι το πλάτος των γραμμών είναι 1,70 μέτρα, η συνολική διάμετρος εκσκαφής του τούνελ είναι 8,3 μέτρα και το συνολικό μήκος, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ, 3.500 μέτρα. Συνεπώς η συνολική επιφάνεια που καταλαμβάνουν οι γραμμές είναι 3.500 μέτρα χ 1,70 μέτρα = 5.950 τ.μ. επιφάνειας διέλευσης σιδηροδρομικών γραμμών». 

Να σημειωθεί ότι ο Δήμος Περάματος έχει στραφεί τόσο εναντίον της ΕΥΔΑΠ όσο και της ΔΕΠΑ με αντίστοιχα αιτήματα, αλλά και το ότι στον ιδρυτικό νόμο της ΕΡΓΟΣΕ και του Μετρό προβλέπεται ότι εξαιρούνται από την καταβολή αντίστοιχων τελών.


Τυχόν δικαίωση θα δημιουργήσει βιομηχανία διεκδικήσεων 

Η ΕΡΓΟΣΕ δεν φαίνεται διατεθειμένη να καταβάλλει το ζητούμενο ποσό και σε περίπτωση που ο δήμος Περάματος εμείνει στην διεκδίκησή του η υπόθεση είναι βέβαιο ότι θα καταλήξει στα δικαστήρια. 

Πάντως, πρέπει να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που υπάρξει δικαίωση του δήμου για ένα τέτοιο αίτημα είναι βέβαιο ότι θα ανοίξει αντίστοιχη «βιομηχανία» διεκδικήσεων σε όλη την Ελλάδα, ενώ το ζήτημα δεν αφορά μόνον τον ΟΣΕ αλλά και τους υπόλοιπους συγκοινωνιακούς φορείς π.χ. μετρό, τραμ, τρόλεϊ, που το δίκτυό τους διέρχεται από περιοχές πολλών δήμων σε όλη τη χώρα. 

Ανεξάρτητα από την έκβαση της υπόθεσης, η ολοκλήρωση της συγκεκριμένης γραμμής αποτελεί «στοίχημα» για όλο τον όμιλο ΟΣΕ, καθώς αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές, ιδίως τώρα που η συγκεκριμένη αγορά «ανοίγει» κατ’ αρχήν με τη συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ -COSCO - HP, η οποία εφόσον προχωρήσει χωρίς προβλήματα είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει προπομπό για άλλες αντίστοιχες συμφωνίες με πολυεθνικές εταιρείες που επιθυμούν να διακινήσουν προϊόντα τους μέσω της Ελλάδας. 

euro2day