Ένα χρόνιο αίτημα κατοίκων της δυτικής Θεσσαλονίκης θα ικανοποιηθεί, καθώς
εντός του επόμενου μήνα πρόκειται να ετοιμαστούν τα τεύχη δημοπράτησης για την
κατασκευή διπλής υπόγειας διάβασης στις σιδηροδρομικές γραμμές στη Μενεμένη. Η
υλοποίηση του έργου θα καταστήσει ασφαλέστερες τις μετακινήσεις, που σήμερα
γίνονται μέσω της επικίνδυνης ισόπεδης διάβασης.
Η δρομολόγηση των διαδικασιών για τη δημοπράτηση του έργου γνωστοποιήθηκε χθες,
στη διάρκεια σύσκεψης στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, παρουσία των
γενικών γραμματέων Μεταφορών και Δημοσίων Έργων Νίκου Σταθόπουλου και Στράτου
Σιμόπουλου αντίστοιχα, του μητροπολίτη Νεαπόλεως-Σταυρουπόλεως Βαρνάβα,
αντιδημάρχων του δήμου Μενεμένης, στελεχών των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου και
της ΕΡΓΟΣΕ. Η μελέτη για το έργο είχε γίνει προ δεκαετίας και πλέον από τον
ΟΣΕ, είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση, είχε αναδειχθεί και
προσωρινός ανάδοχος, αλλά το έργο κόλλησε. Μετά την επικαιροποίηση της μελέτης
από τις τεχνικές υπηρεσίες Μενεμένης μέχρι τα μέσα Μαρτίου θα έχουν ετοιμαστεί
τα τεχνικά δελτία και σε δύο μήνες υπολογίζεται να γίνει η δημοπράτηση.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
fkoutsamparis@makthes.gr
Το έργο περιλαμβάνει δύο υπόγειες διαβάσεις, η μία για την κίνηση των
αυτοκινήτων και η μία για την κίνηση των πεζών. Ο προϋπολογισμός είναι 16,8
εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω του ΕΣΠΑ. Με την αποπεράτωσή του
δεν θα υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες διαβάσεις
εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, η οποία τέμνει τον κεντρικό
δρόμο εισόδου στο κέντρο της Μενεμένης. Η κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών
είναι αυξημένη σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ στο πλάι της διάβασης
λειτουργεί το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ με συχνή κίνηση αμαξοστοιχιών, που κάνουν
ελιγμούς στις γραμμές. Από εκεί διέρχονται και οι μαθητές του 2ου γυμνασίου και
του 1ου λυκείου Μενεμένης.
Εκτός από την υπόγεια διάβαση στη Μενεμένη ο μητροπολίτης Βαρνάβας ζήτησε από
τους αρμόδιους γραμματείς να βρεθεί λύση και για την ισόπεδη διάβαση γραμμών
στα Διαβατά, όπου συμβαίνουν συχνά ατυχήματα. «Η ανθρώπινη ζωή δεν κοστίζει
λιγότερο δυτικά. Θρηνούμε συνέχεια θύματα. Στο εξής θα κάνω μήνυση στους
αρμόδιους, εάν έχουμε άλλο θάνατο. Δεν μπορώ να χωρίζω 30.000 κατοίκους με
τέσσερις ράγες», τόνισε ο κ. Βαρνάβας, ζητώντας άμεσα λύση. Στο αίτημα του
μητροπολίτη απάντησε θετικά ο κ. Σταθόπουλος, ο οποίος ζήτησε από τα στελέχη
της ΕΡΓΟΣΕ να συστήσουν ομάδα εργασίας, η οποία εντός μηνός θα καταθέσει
προτάσεις για το πώς μπορεί να γίνει ασφαλέστερη η διάβαση των γραμμών, είτε
υπόγεια είτε υπέργεια. Στη συνέχεια θα επιλεγεί η καταλληλότερη λύση και θα
αναζητηθεί χρηματοδότηση από το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης. Στο
παράπονο του μητροπολίτη Νεαπόλεως-Σταυρουπόλεως ότι αγνοήθηκε η δυτική
Θεσσαλονίκη στον αρχικό σχεδιασμό των γραμμών του μετρό, ο κ. Σιμόπουλος
απάντησε ότι τον επόμενο μήνα δημοπρατείται η μελέτη για την επέκταση του έργου
δυτικά.
Στο ΕΣΠΑ η δυτική περιφερειακή
Στο ΕΣΠΑ της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας εντάχθηκε η αναβάθμιση της
δυτικής εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης από τον ισόπεδο κόμβο
Λαχαναγοράς έως και τον κόμβο Μαιάνδρου στον Εύοσμο. Ο Απόστολος Τζιτζικώστας
υπέγραψε χθες την προέγκριση των τευχών δημοπράτησης του έργου, που είναι τμήμα
του συνολικού έργου αναβάθμισης της περιφερειακής από τον κόμβο Λαχαναγοράς
μέχρι τον κόμβο του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου.
Το έργο, το οποίο θα εκτελεστεί από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», χρηματοδοτείται
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία-Θράκη 2007-2013» και
συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, με τον
προϋπολογισμό της δημοπράτησης να ανέρχεται σε 40,467 εκατ. ευρώ.
Προβλέπονται η κατασκευή δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (Μαιάνδρου και 3ης Σεπτεμβρίου),
η δημιουργία νέων και η αναδιαμόρφωση υφιστάμενων κλάδων εισόδου και εξόδου
στην αρτηρία πριν από τη Μοναστηρίου, η αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας
και της κεντρικής νησίδας βάσει των νέων προδιαγραφών, η κατασκευή του
απαραίτητου δικτύου αποχέτευσης όμβριων υδάτων σε περιοχή επέκτασης του δήμου
Ευόσμου, καθώς και η βελτίωση του ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του οδικού
τμήματος και στο παράπλευρο δίκτυο.
«Η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού αποτελεί ένα από τα
σημαντικότερα έργα πνοής για τη Θεσσαλονίκη, που θα συμβάλει ουσιαστικά στη
βελτίωση του συγκοινωνιακού δικτύου της ευρύτερης περιοχής. Ένα έργο που
περιμένει χρόνια η δυτική Θεσσαλονίκη και το οποίο θα ανακουφίσει το
κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια
στις μετακινήσεις των οδηγών. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο
βαθμό τα αναπτυξιακά εργαλεία του ΕΣΠΑ, ώστε να έχουμε το μέγιστο δυνατό όφελος
για τους πολίτες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας», δήλωσε ο περιφερειάρχης
Απόστολος Τζιτζικώστας.