Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

ΕΡΓΟΣΕ: "Ερχονται" έργα 1 δισ. ευρώ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου 

Δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα -των οποίων ο προϋπολογισμός αγγίζει το 1 δισ. ευρώ- αναμένεται να ξεκινήσουν να εκτελούνται μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες. 

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν πρόσφατα οι επικεφαλής του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τα συγκεκριμένα συχρηματοδοτούμενα έργα που διαχειρίζεται η ΕΡΓΟΣΕ ως φορέας υλοποίησης, αναμένεται να συμβασιοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες και στη συνέχεια να μπουν στο στάδιο της κατασκευής. 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτηριακών εγκαταστάσεων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα-Δομοκός.

Οι εν λόγω εργασίες, αν και… υπολειπόμενες, είναι προϋπολογισμού 547,35 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν τέλη 2015. Η υλοποίηση του έργου κατακυρώθηκε τον Περασμένο Νοέμβριο στην κοινοπραξία των Άκτωρ-J&P Άβαξ-Τέρνα, η οποία είχε προσφέρει έκπτωση 8,5%.

Ήδη, οι τρεις μεγαλύτερες εγχώριες κατασκευαστικές υλοποιούν τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, μήκους 122 χλμ, η ολοκλήρωση της οποίας θα μειώσει την απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης κατά περίπου μία ώρα.

Συνολικά, δηλαδή, ο χρόνος διαδρομής της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα διαμορφώνεται σε 3,5 ώρες. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου είναι 617 εκατ. ευρώ και εάν σε αυτόν προστεθεί η αξία των υπολειπόμενων εργασιών, το project ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ.

Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος

Το δεύτερο μεγάλο έργο της ΕΡΓΟΣΕ αφορά στην κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, είναι προϋπολογισμού 412,50 εκατ. ευρώ και για την κατασκευή του έχει επιλεγεί η κοινοπραξία των Άκτωρ-J&P Άβαξ- Intrakat.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του αρμόδιου υπουργείου, το προσεχές διάστημα θα «πέσουν» οι υπογραφές, τις οποίες θα διαδεχτεί η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Το συγκεκριμένο έργο, μήκους 21,5χλμ, ανήκει στον άξονα Κόρινθος – Πάτρα και συμπεριλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Παναγοπούλας (μήκους περίπου 5 χλμ). Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ, και η ολοκλήρωση του έργου (36 μήνες από την συμβασιοποίηση) θα εκσυγχρονίσει τη γραμμή από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, περίπου το 2016 η διαδρομή Αθήνα-Αίγιο θα πραγματοποιείται σε 1 ώρα και 35 λεπτά, ενώ η απόσταση Αθήνα –Πάτρα θα καλύπτεται σε μία ώρα και 55 λεπτά.

Τα συγκεκριμένα δύο έργα αποτελούν «όαση» για τον χειμαζόμενο από την ύφεση κατασκευαστικό κλάδο, όπως και για την ελληνική οικονομία, καθώς θα δημιουργηθούν εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, την περίοδο της κατασκευής, και θα ενισχυθεί η τοπική ανάπτυξη. 

CAPITAL.GR