Έφτασε η ώρα
να υλοποιηθούν όλες εκείνες οι εξαγγελίες που κατά καιρούς εξαγγέλλονται και ποτέ δεν υλοποιούνται. Ήρθε η ώρα μελέτες και αποφάσεις να πάρουν τον δρόμο της υλοποιήσεις τους.
Είναι ώρα για τον κ. Χατζηδάκη να υλοποιήσει όσα το 2008 εξήγγειλε εβρισκόμενος
ως υπουργός Μεταφορών στην Θεσσαλονίκη. Είναι η ώρα κ. Χατζηδάκη να
συμπεριλάβετε στις εξαγγελίες σας στα νέα προγράμματα έργων του ΕΣΠΑ,που θα
ανακοινώσε σύντομα και αυτά που εσείς υποσχεθήκατε.
Εμείς
παραθέτουμε τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη κατά την επίσκεψη του στο
σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης το 2008. Διαβάστε τις δηλώσεις του κ. Υπουργού όπως αυτές
δημοσιευτήκαν στην εφημερίδα «Σιδηροδρομικά Νέα»
Σε δηλώσεις του ο υπουργός
κ. Χατζηδάκης είπε: «Γύρω από τη Θεσσαλονίκη δημιουργείται σταδιακά ένα ευρύ
δίκτυο Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Μέχρι το καλοκαίρι, από τη Θεσσαλονίκη στη
Λάρισα, με ηλεκτροκίνηση και με διπλή γραμμή ο Προαστιακός με αρκετές στάσεις,
θα φτάνει σε μία ώρα και 25 λεπτά . Το «Εξπρές» με δύο στάσεις, Θα φτάνει σε
μία ώρα και 8 λεπτά. Εκτός από αυτά, προχωρούν τα έργα προς Σέρρες. Ο στόχος
είναι να λειτουργήσει και εκεί ο Προαστιακός, ενώ προς και προς Σέρρες και
Κιλκίς προχωρούν τα έργα. Πιστεύουμε ότι σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα έχουμε
και εκεί ανακαινίσει τη γραμμή πλήρως. Ωστόσο όμως, θα πυκνώσουν αρκετά τα
δρομολόγια και θα έχουμε λειτουργία Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Και παράλληλα
έχουμε μελέτες σκοπιμότητας σε εξέλιξη, πρώτον για τη διαδρομή μέχρι Αμφίπολη
και Καβάλα, δεύτερον προς την κατεύθυνση της Χαλκιδικής μέχρι τα Μουδανιά και
τρίτον προς Πέλλα, μέχρι Αριδαία. Εκεί μιλάμε για μελέτες σκοπιμότητας. Πάντως
η πρόθεσή μας είναι με αυτό τον τρόπο να φέρουμε πιο κοντά όλες αυτές τις
περιοχές στη Θεσσαλονίκη, να κάνουμε πιο άνετες τις μετακινήσεις των Μακεδόνων
και απ’ ότι βλέπω, πιο αισθητή την παρουσία του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτά σε
σχέση με τις γραμμές. Τώρα στην Σίνδο, υπάρχει ήδη στη διάθεση του ΟΣΕ ένα
μεγάλο οικόπεδο, 675 στρεμμάτων, το οποίο σκοπεύουμε να κάνουμε Εμπορευματικό
Κέντρο. Πιστεύουμε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι έτοιμα τα τεύχη της
προκήρυξης και θα προχωρήσουμε όπως προχωρούμε και στο Θριάσιο Πεδίο στην
Αθήνα, για ένα έργο παραχώρησης. Δηλαδή θα κατασκευαστεί από ιδιώτες με
διαγωνισμό που θα γίνει από την πλευρά του ΟΣΕ. Το έργο αυτό είναι σημαντικό,
διότι στηρίζει τη Θεσσαλονίκη σαν εμπορευματικό κέντρο και είναι ενταγμένο στην
πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις συνδυασμένες μεταφορές. Είναι κοντά στο
σιδηροδρομικό σταθμό, θα έχει προφανώς σιδηροδρομική σύνδεση και ταυτόχρονα θα
είναι πολύ κοντά στο λιμάνι και ταυτόχρονα οι σιδηρόδρομοι φτάνουν μέχρι το
λιμάνι».
Ήρθε η ώρα των πράξεων και όχι των λόγων κ. Χατζηδάκη. Περιμένουμε..
Χρήστος Γιαννακίδης
Αύριο γιατί είναι αναγκαία
η προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμφίπολη και την Χαλκιδική. Τι λέει
η μελέτη της ομάδας του ΣΑΣΘ