Ζημιές εκατομμυρίων
για τον Οργανισμό
Ζημίες εκατομμυρίων
ευρώ μετράει ο ΟΣΕ λόγω των συνεχιζόμενων περιστατικών δολιοφθοράς στο δίκτυο,
τα οποία εκτός από οικονομική αιμορραγία, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των
σιδηροδρομικών μετακινήσεων.
Μόνο την τελευταία τετραετία εκτιμάται ότι έχουν κλαπεί
πάνω από 120 χιλιόμετρα καλωδίων χαλκού, το κόστος των οποίων ξεπερνάει τα 15
εκατ. ευρώ εάν συνυπολογιστεί και το κόστος επανατοποθέτησης των καλωδίων.
«Πέραν του καλωδίου που έχει κλαπεί, υπάρχει και το κόστος αποκατάστασης της
βλάβης, ενώ ανυπολόγιστο είναι το ύψος του κινδύνου που διατρέχουν οι
μηχανοδηγοί που κινούνται σε ένα δίκτυο όπου ξαφνικά κόβεται ένα καλώδιο, μέχρι
αυτό να διαπιστωθεί», εξηγεί σήμερα στην «Καθημερινή» στέλεχος του ΟΣΕ. Οι
μηχανοδηγοί του ΟΣΕ, μάλιστα, επισημαίνουν ότι, εκτός από το ζήτημα της
ασφάλειας, τα περιστατικά κοπής καλωδίων ευθύνονται σε πολύ μεγάλο βαθμό και
για καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αφίξεις ορισμένων αμαξοστοιχιών.
Το πρόσφατο
περιστατικό κοπής καλωδίων από το εναέριο δίκτυο, που σημειώθηκε την περασμένη
Κυριακή στο τμήμα μεταξύ των σταθμών Κινέττας και Αγίων Θεοδώρων, ήρθε για
ακόμη μία φορά να αναδείξει το σοβαρό πρόβλημα, προκαλώντας και σημαντική
ταλαιπωρία στους επιβάτες του Προαστιακού. Αποτέλεσμα ήταν τα δρομολόγια του
Προαστιακού από/προς Κιάτο - προς/από Αεροδρόμιο να εκτελούνται με συχνότητα
δύο ωρών, ενώ ταλαιπωρία υπέστησαν και οι επιβάτες με προορισμό την Πάτρα, οι
οποίοι αντιμετώπισαν σε ορισμένες περιπτώσεις αναμονή μιας ώρας στον σταθμό του
Κιάτου. Η ΕΡΓΟΣΕ κλήθηκε να καταβάλει 20.000 ευρώ για την αποκατάσταση της
ζημιάς, χωρίς να συνυπολογίζονται οι απώλειες από τη μη είσπραξη εσόδων από τα
εισιτήρια των επιβατών που δεν επέλεξαν τον Προαστιακό λόγω των καθυστερήσεων.
Στελέχη της εταιρείας
σημειώνουν ότι τα περιστατικά είναι πολύ συχνά, ενώ δεν είναι λίγες οι
περιπτώσεις των επιτηδείων οι οποίοι προχωρούν σε δολιοφθορά κόβοντας από το
εναέριο δίκτυο καλώδια που δεν περιέχουν χαλκό και τα οποία δεν έχουν καμία
αξία. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ, το 2011 καταγράφονταν κατά
μέσον όρο τουλάχιστον δύο περιστατικά κλοπών στο δίκτυο την εβδομάδα. Εκτός από
το κόστος της ζημιάς και την απώλεια εσόδων από τα χαμένα δρομολόγια, η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβαρύνεται με σημαντικά ποσά, που ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ, από
επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των ακυρώσεων ή καθυστερήσεων στην
εκτέλεση των δρομολογίων.
Bestnews