Ερώτημα παραμένει η καθυστέρηση
Αν και η δημοπράτηση του μεγάλου σιδηροδρομικού έργου Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος
έγινε στις 8 Μαίου, σχεδόν 5 μήνες μετά δεν έχουμε την ανακήρυξη του αναδόχου.
Το έργο που περιλαμβάνει και τη μεγάλη σήραγγα στην Παναγοπούλα μήκους 4,5
χιλιομέτρων προσέλκυσε μόλις δύο κοινοπρακτικά σχήματα που όμως «συμπυκνώνουν»
όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες στην Ελλάδα.
Καλύτερη έκπτωση έδωσε η Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ- J&P ΑΒΑΞ- ΙΝΤΡΑΚΑΤ με συνολική
έκπτωση 5,29% ενώ ακολούθησε η επόμενη Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΜΟΧΛΟΣ-ΑΕΓΕΚ με ποσοστό
έκπτωσης 1,65%. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν υπάρξει ενστάσεις και πλέον
αναμένουμε την αντίδραση της ΕΡΓΟΣΕ για να μην βαλτώσει το μεγαλύτερο
σιδηροδρομικό έργο στην Πελοπόννησο.
Στο ιστορικό της διαγωνιστικής διαδικασίας δεν υπήρξει κάποιο παρατράγουδο αλλά
η απόλυτη ησυχία όλο αυτό το διάστημα είναι εξαιρετικά ανησυχητική για την
ολοκλήρωση της δημοπράτησης και την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου.
Το έργο αρχικού προϋπολογισμού 315.000.000 (ποσό χωρίς ΦΠΑ) είναι το δεύτερο
μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατηθεί εδώ και 5 χρόνια και
αποτελεί τμήμα του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα-
Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, του λεγόμενου ΠΑΘΕΠ. Το πρώτο είναι η νέα
δημοπράτηση σκούπα της ΕΡΓΟΣΕ στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός με 415εκ.ευρώ
προϋπολογισμό.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Το σημερινό έργο φέρνει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο μόλις 20 χιλιόμετρα από την
πόλη της Πάτρας που αποτελεί το δυτικό άκρο του βασικού σιδηροδρομικού μας
άξονα. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το μήκος του έργου είναι 21,5
χλμ (ΧΘ 91,550-ΧΘ113,00) και συμπεριλαμβάνει το μεγάλο τεχνικό έργο της
σήραγγας Παναγοπούλας που έχει μήκος 5χλμ (ο κάθε ένας από τους δύο κλάδους).
Η διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου είναι 36 μήνες από την υπογραφή της
σχετικής σύμβασης και οριοθετείται τέλη του 2015 με μέσα του 2016 αν δεν
υπάρξουν κατασκευαστικές καθυστερήσεις. Το έργο αφορά την κατασκευή της
υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και
τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι
οι : Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Ένα από τα θετικά του έργου είναι φυσικά η τόνωση της απασχόλησης στην ευρύτερη
περιοχή καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου δεν θα είναι μικρότερη από 3
χρόνια καθώς μόνο η διάνοιξη μιας τόσο μεγάλης σήραγγας όπως αυτή της
Παναγοπούλας με 4,5χλμ μήκος απαιτεί μακροχρόνιες εργασίες.
Μέσα στο 2013 περιμένουμε και την δημοπράτηση του επόμενου τμήματος
Ψαθόπυργος-Ρίο μήκους 6 χλμ (ΧΘ113,00-ΧΘ 119,100) το οποίο έχει εξασφαλισμένη
χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 53.000.000
ευρώ. Αναφορικά με το κρίσιμο τμήμα Ρίο-Πάτρα αυτό είναι πιθανό σε αυτή τη
χρονική περίοδο να αναβαθμιστεί και σε μελλοντική φάση να γίνει η υπογειοποίηση
που έχει αποφασιστεί από το 2007..
Πηγή:ypodomes.com