Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

Τους άξονες πορείας για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους παρουσίασε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης.


Πρόσω ολοταχώς για εξυγίανση του ΟΣΕ, αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και ίδρυση της ROSCO για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

Όσον αφορά τα έργα, θα δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση του άξονα ΠΑΘΕ και τη σύνδεση του νέου δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης


Αναλυτικά, ο κος Χατζηδάκης δήλωσε τα εξής:

"Βούληση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουμε την εξυγίανση του ΟΣΕ και στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου αποκρατικοποίησης με φροντίδα για τους φορολογούμενους και μέριμνα για τους εργαζομένους.

Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει:

Πρώτον να ξεπεράσουμε τα όποια νομικά εμπόδια υπάρχουν στα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στόχος είναι να καταστεί αυτό εφικτό στους αμέσως επόμενους μήνες.

Δεύτερον, να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της συντήρησης του τροχαίου υλικού. Το τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό του ΟΣΕ απαξιώνεται σήμερα λόγω κακής, αναποτελεσματικής και ακριβής συντήρησης.

Τρίτον , να προχωρήσουμε στο σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO.Για την επίτευξη αυτών των στόχων:

i. Διαπραγματευόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για  τα νομικά ζητήματα που υπάρχουν σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Περιμένουμε αποτελέσματα στους αμέσως επόμενους μήνες. Και αυτό σε συνδυασμό με το πλάνο οργανωτικής αναδιάρθρωσης. Στόχος μας είναι η διευκόλυνση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ii. Παράλληλα, προχωρούμε στην ιδιωτικοποίηση της ROSCO, δηλαδή της εταιρίας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Η σύσταση της εταιρίας αυτής προβλέπεται ήδη από το πλάνο αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ. Θα επιδιώξουμε το βέλτιστο μέγεθος και μια λειτουργική δομή της ROSCO, εξετάζοντας πιθανές συνέργειες, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών.

Πέραν αυτών:

iii. Μεταφέρουμε την περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δημόσιο, για να την αξιοποιήσει, όπως προβλέπεται από το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. [Το Δημόσιο ανέλαβε την περιουσία ως αντάλλαγμα για την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ].

iv. Προχωρούμε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, για να τελειώσει το νέο δίκτυο Πάτρας –Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όταν ολοκληρωθεί, θα υπάρχει μία σύγχρονη κεντρική σιδηροδρομική γραμμή στη χώρα.

v. Επίσης: βασική προτεραιότητα μας είναι η πρόσβαση με σύγχρονα δίκτυα  στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, διότι τα λιμάνια δίνουν δύναμη στον σιδηρόδρομο και ο σιδηρόδρομος δίνει δύναμη στα λιμάνια. Αυτό θα καταστήσει και πιο ελκυστική την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ."