Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

ΜΕΝΕΜΕΝΗ . Έμειναν από… λάδια οι μπάρες



Η εικόνα διάλυσης που εμφανίζουν κάποιες υπηρεσίες του ΟΣΕ αποτυπώνεται στην ισόπεδη φυλασσόμενη διάβαση της Μενεμένης, όπου παρά τις τεχνικές παρεμβάσεις οι μπάρες δεν λειτουργούν για μεγάλα διαστήματα.


 Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Ο φύλακας αναγκάζεται να τρέχει στο δρόμο, όταν πλησιάζει τρένο, και να κουνά κόκκινες σημαίες, προκειμένου να ειδοποιήσει τους διερχόμενους οδηγούς και πεζούς. Ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος είναι ορατός σε μία από τις πλέον πολυσύχναστες διαβάσεις του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Ο υδραυλικός μηχανισμός στις τριπλές απαγορευτικές μπάρες διέλευσης της οδού Αγίας Παρασκευής χάλασε, παρότι έχουν δαπανηθεί χρήματα για την επισκευή του. Η βλάβη, η οποία αρχικά αποδόθηκε σε έλλειψη λαδιού, σημειώθηκε στις αρχές του έτους και οι αρμόδιοι επιλήφθηκαν του θέματος έπειτα από μεγάλο χρονικό διάστημα. Η τοπική τεχνική υπηρεσία ανέφερε τη ζημιά στην κεντρική υπηρεσία και ακολούθησε ένας ατέρμων κύκλος εξέτασης του αιτήματος, έγκρισης δαπανών και απόφασης για την εκτέλεση εργασιών. Τελικά η υπηρεσία προμηθεύτηκε λάδι, αλλά, μόλις επισκευάστηκε το σύστημα, άρχισαν οι διαρροές λαδιού. Οι υπάλληλοι συμπλήρωναν λάδια στο υδραυλικό σύστημα, αλλά μεγάλες ποσότητες χάνονταν, ενώ έπαθε ζημιά και ένα λάστιχο στον κοχλία.
Σύμφωνα με πληροφορίες δαπανήθηκαν περίπου 7.000 ευρώ για τεχνικές παρεμβάσεις. Το αποτέλεσμα των επισκευών ήταν να… χαλάσουν για άλλη μία φορά οι μπάρες. Οι φύλακες τρέχουν τώρα με τις σημαίες μπροστά από τις γραμμές, για να προειδοποιήσουν τους διερχόμενους. Κάποιοι αφηρημένοι οδηγοί, που βλέπουν ανοιχτές τις μπάρες, δεν μειώνουν ταχύτητα και, μόλις αντιλαμβάνονται τα σήματα του φύλακα, κάνουν όπισθεν.
Η ισόπεδη διάβαση χαρακτηρίζεται επικίνδυνη, καθώς τέμνει τον κεντρικό δρόμο εισόδου στο κέντρο της Μενεμένης, όπου η κυκλοφορία των οχημάτων και πεζών είναι αυξημένη όλη την ημέρα. Δίπλα από τη διάβαση λειτουργεί το μηχανοστάσιο του ΟΣΕ με συχνή κίνηση αμαξοστοιχιών, που κάνουν ελιγμούς. Εξαιτίας των πολλών σιδηροδρομικών γραμμών η διάβαση διαθέτει τριπλές απαγορευτικές μπάρες από κάθε πλευρά.
Ο ΟΣΕ είχε στο σχεδιασμό του την κατασκευή υπόγειας διάβασης οχημάτων και πεζών, που θα ξεκινά από την οδό Μοναστηρίου, θα περνά κάτω από τις γραμμές και θα βγαίνει στην Αγίας Παρασκευής, στο ύψος της Έλλης Αλεξίου. Αν και έγιναν οι προμελέτες και η κατασκευή ανακοινώθηκε επίσημα τον Απρίλιο του 2005, το έργο δεν προχώρησε. Έμεινε στα χαρτιά, όπως έμειναν οι μπάρες από λάδια…

Οι θυρίδες
Εκτός λειτουργίας είναι και πολλές θυρίδες φύλαξης αποσκευών στο σιδηροδρομικό σταθμό. Το αυτόματο σύστημα φύλαξης λειτουργεί περίπου τέσσερα χρόνια για όσους επιβάτες θέλουν να αφήσουν τις αποσκευές τους και να κάνουν μία βόλτα στην πόλη.
Τα αντικείμενα μπορούν να αποθηκευτούν έως και δεκαπέντε ημέρες. Εάν παρέλθει το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μεταφέρονται σε χώρο φύλαξης του ΟΣΕ, όπου παραμένουν για τρεις μήνες. Εάν έπειτα και από αυτήν την περίοδο δεν παραληφθούν, καταστρέφονται, όπως προειδοποιεί και η ανακοίνωση που βρίσκεται στις θυρίδες.

"Μακεδονία"