Χρήστος Γιαννακίδης
Διαβάσαμε ότι σύντομα θα δημοπρατηθούν τα έργα στο τμήμα
Τιθορέας – Δομοκού μετά από διακοπή τριών και πλέον χρόνων. Είναι από τα πιο σημαντικά τμήματα του σιδηροδρομικού
δικτύου που η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων, είναι ηλίου φαεινότερο
ότι δεν βοηθά την εικόνα ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού
σιδηροδρόμου, που θέλει να έχει ασφαλή
και γρήγορες μεταφορές και συνάμα
οικονομικά οφέλη τόσο απαραίτητα για τον πολύπαθο ελληνικό σιδηρόδρομο.
Είναι γεγονός
ότι οι πολιτικές παρεμβάσεις σε λάθος κατεύθυνση έφεραν τον σιδηρόδρομο σε αποκαρδιωτική
κατάσταση. Γνωρίζουν καλά όλοι ότι για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου δόθηκαν μεγάλα ποσά και ειδικότερα
από τα γνωστά πακέτα στήριξης της Ε.Ε με
δις ευρώ. Όμως αυτός ο πακτωλός χρημάτων δεν έπιασε τόπο η δεν αξιοποιήθηκε σε τέτοιο
βαθμό που τα αποτελέσματα του να είναι σήμερα εμφανή. Αντίθετα χρησιμοποιήθηκαν σε εύκολες λύσεις αφήνοντας
έργα πραγματικής ανάπτυξης να καρκινοβατούν. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω το
γεγονός ότι φωνές που έκαναν παλαιότερα λόγο
για λανθασμένο προγραμματισμό έργων, φαίνεται σήμερα να δικαιώνονται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η θέση που είχε διατύπωση πριν χρόνια, ο πρώην διευθυντή του ΟΣΕ κ. Δημήτρης Καραπάνος
ο οποίος ζητούσε την ένταξη έργων του
ορεινού όγκου του σιδηροδρομικού δικτύου πρωταρχικά και δευτερευόντως του πεδινού. Ο χρόνος και τα έργα φαίνεται να
το δικαιώνουν. Η Καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων των ορεινών όγκων παγίδευσε
τον εκσυγχρονισμό σιδηροδρόμου. Ευχόμαστε
να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση και τα έργα να τελειώσουν το συντομότερο
δυνατόν διότι τα οφέλη που θα προκύψουν
είναι παρά πολλά.