Εντός της εβδομάδας αναμένεται επίσκεψη του κλιμακίου της τρόικας στο
υπουργείο Υποδομών. Θα δοθούν σαφείς οδηγίες για το project
Στα «χέρια» του υπουργού Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ.
Χατζηδάκη βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η εταιρεία -αν και είχε
δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση- δεν «μεταφέρθηκε» ποτέ στην Επιτροπή
Αποκρατικοποιήσεων.
Αρχικός στόχος είναι η αποκρατικοποίηση της εταιρείας η οποία εκτελεί το
επιβατικό και εμπορευματικό έργο μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο υπάρχουν
σημαντικές εκκρεμότητες που ακόμα δεν έχουν λυθεί.
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται επίσκεψη του κλιμακίου της τρόικας στο
υπουργείο Υποδομών, όπου θα ζητηθούν από τον κ. Χατζηδάκη στοιχεία για την
εταιρεία, ενώ θα δοθούν και σαφείς οδηγίες για την προώθηση της διαδικασίας
αποκρατικοποίησης της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος για την αναδιάρθρωση του Ομίλου ΟΣΕ προβλέπει την
πώληση σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ταυτόχρονη
εκχώρηση και του μάνατζμεντ της εταιρείας.
Οι κρατικές ενισχύσεις
Το μεγαλύτερο «αγκάθι» στην πώληση της εταιρείας είναι το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση θέτει ζήτημα κρατικής επιδότησης και ανταγωνισμού για τη διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και την εγγραφή τους στο δημόσιο χρέος, όπως ακριβώς προβλέπεται από το νόμο για την εξυγίανση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Το μεγαλύτερο «αγκάθι» στην πώληση της εταιρείας είναι το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση θέτει ζήτημα κρατικής επιδότησης και ανταγωνισμού για τη διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και την εγγραφή τους στο δημόσιο χρέος, όπως ακριβώς προβλέπεται από το νόμο για την εξυγίανση των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Στο θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε χθες και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σ.
Κεδίκογλου, ο οποίος, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, υποστήριξε ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
έχει μεγάλα νομικά και τεχνικά προβλήματα. Βούληση υπάρχει, αλλά θα θέλαμε -για
παράδειγμα, χρειαζόμαστε- και τη βοήθεια των Ευρωπαίων εταίρων μας για να λυθούν
τα προβλήματα αποκρατικοποίησης της εταιρείας».
Μάλιστα, διευκρίνισε ότι εκτός από τα πρόστιμα υπάρχουν και ορισμένοι
περιορισμοί από πλευράς Κοινοτικού Δικαίου.
Το προσωπικό
Η
ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «σκοντάφτει» και στο θέμα του προσωπικού. Εδώ θα
πρέπει να σημειωθεί ότι αν και ο κ. Χατζηδάκης είχε προχωρήσει στην πώληση της
Ολυμπιακής, εδώ τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Και αυτό γιατί το τότε
προσωπικό του κρατικού αερομεταφορέα βγήκε σε πρόωρη συνταξιοδότηση, ενώ όσοι
δεν κατοχύρωναν δικαίωμα μεταφέρθηκαν σε άλλους φορείς του Δημοσίου.
Αυτό, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα
ακόμα και αν υπάρξει αγοραστής να σημειωθούν σημαντικά προβλήματα από τους
εργαζόμενους, οι οποίοι ήδη προειδοποιούν με εκρηκτικές αντιδράσεις.
Παράλληλα, τα εμπορευματικά κέντρα αλλά και η σιδηροδρομική γραμμή δεν έχουν
ολοκληρωθεί προκειμένου να προσελκύσουν επενδυτές. Αξίζει να σημειωθεί ότι από
την έναρξη της προσπάθειας για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων,
υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον από Γάλλους, Κινέζους, Ρουμάνους, Γερμανούς, Βέλγους,
προσφάτως και Ρώσους, ακόμα και από Ελληνες. Ωστόσο, ουδέποτε υπήρξε δεσμευτικό
ενδιαφέρον.
Το σχέδιο για την εταιρεία
O νόμος για την αναδιάρθρωση του Ομίλου ΟΣΕ προβλέπει την πώληση σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ταυτόχρονη εκχώρηση και του μάνατζμεντ της εταιρείας.
O νόμος για την αναδιάρθρωση του Ομίλου ΟΣΕ προβλέπει την πώληση σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ταυτόχρονη εκχώρηση και του μάνατζμεντ της εταιρείας.
Στόχος είναι η αποκρατικοποίηση της εταιρείας η οποία εκτελεί το επιβατικό
και εμπορευματικό έργο μέχρι το τέλος του έτους.
Υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον από Γάλλους, Κινέζους, Ρουμάνους, Γερμανούς,
Βέλγους, προσφάτως και Ρώσους, ακόμα και από Ελληνες. Ωστόσο, ουδέποτε υπήρξε
δεσμευτικό ενδιαφέρον.
Προς αξιοποίηση
Εχουν ήδη ξεκινήσει έξι ακόμη αποκρατικοποιήσεις (Λαχεία, Eλληνικό, ΔEΠA - ΔEΣΦA, IBC, Kασσιόπη στην Kέρκυρα, Aφάντου στη Pόδο). Σε στάδιο προχωρημένης προετοιμασίας βρίσκονται δέκα αποκρατικοποιήσεις (28 Aκίνητα, EYAΘ, EΓNATIA, EYΔAΠ, EΛ.TA., OΠAΠ, ΛAPKO, OΔIE και ΕΛ.ΠΕ.), οι οποίες θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ για 13 (λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες) ακόμη αποκρατικοποιήσεις εξελίσσεται η προετοιμασία.
Εχουν ήδη ξεκινήσει έξι ακόμη αποκρατικοποιήσεις (Λαχεία, Eλληνικό, ΔEΠA - ΔEΣΦA, IBC, Kασσιόπη στην Kέρκυρα, Aφάντου στη Pόδο). Σε στάδιο προχωρημένης προετοιμασίας βρίσκονται δέκα αποκρατικοποιήσεις (28 Aκίνητα, EYAΘ, EΓNATIA, EYΔAΠ, EΛ.TA., OΠAΠ, ΛAPKO, OΔIE και ΕΛ.ΠΕ.), οι οποίες θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ για 13 (λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες) ακόμη αποκρατικοποιήσεις εξελίσσεται η προετοιμασία.
Eλληνικό: Eίναι το μεγαλύτερο εν εξελίξει έργο αστικής
ανάπλασης στην Eυρώπη αυτή τη στιγμή, με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 5,5 δισ.
ευρώ και θα αλλάξει την Aθήνα. Για τα δέκα χρόνια κατασκευής του εκτιμάται ότι
θα ενισχύσει το AEΠ της χώρας κατά μέσο όρο 0,3% το χρόνο, προσθέτοντας περίπου
15.000 θέσεις εργασίας.
"Ημερησία"