Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

ΦΛΩΡΙΝΑ Το τρένο θα (ξανα)σφυρίξει τη Μ. Τετάρτη

Στις… ράγες ξαναμπαίνει το τρένο που θα εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Φλώρινα ένα χρόνο και δύο μήνες μετά τη διακοπή λειτουργίας της γραμμής. Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να γίνει η επανεκκίνηση εντός της επόμενης εβδομάδας και συγκεκριμένα τη Μεγάλη Τετάρτη.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Φλώρινας σταμάτησε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2011 στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, γεγονός που προκάλεσε από την πρώτη στιγμή τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων και των φίλων του σιδηροδρόμου. Η απόφαση αυτή έβαλε σε σιδηροδρομική απομόνωση ολόκληρη τη Δυτική Μακεδονία, καθώς είχε προηγηθεί η διακοπή του τμήματος Αμυνταίου - Κοζάνης. Υπό την πίεση των αντιδράσεων, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων άρχισε από τον περασμένο Οκτώβριο να εκπονεί σχέδιο για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης, με προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ και επιδότηση από το κονδύλιο των 50 εκατ. ευρώ που προβλέπονται για όλες τις χαρακτηριζόμενες άγονες γραμμές. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε οικονομική συμμετοχή των τοπικών φορέων με προαγορά καρτών μετακίνησης, αλλά η προϋπόθεση αυτή απορρίφθηκε.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοίμασε νέο φάκελο βιωσιμότητας, τον οποίο κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών και στα μέσα Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον υπουργό Μάκη Βορίδη, με αντικείμενο την επαναλειτουργία της γραμμής. Στη σύσκεψη αυτή οι εκπρόσωποι του νομού δεσμεύτηκαν να συνεργαστούν με την εταιρεία του ΟΣΕ, για να είναι βιώσιμη η γραμμή. Ο υπουργός έδωσε εντολή να προωθηθούν οι διαδικασίες και, όπως ανέφεραν χθες στη «Μ» στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «καταβάλλονται προσπάθειες, ώστε τη Μεγάλη Τετάρτη να ξεκινήσουν δρομολόγια. Μέσα στις γιορτές, το τρένο θα σφυρίζει για τη Φλώρινα». Το πρόγραμμα δρομολογίων, πάντως, δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Εκμετάλλευση της γραμμής
Η τοπική κοινωνία προετοιμάζεται για να υποδεχτεί τις αμαξοστοιχίες με συμπληρωματικά προγράμματα τουριστικών ξεναγήσεων, ώστε να γίνει εκμετάλλευση τη γραμμής για ιστορικό, χιονοδρομικό ή οικολογικό τουρισμό. « Έχουμε δεσμευτεί ότι θα δρομολογήσουμε συμπληρωματικά λεωφορεία που θα συνδέουν τους σιδηροδρομικούς σταθμούς με τους τουριστικούς προορισμούς του νομού μας», αναφέρει στη «Μ» ο κ. Γιάννης Βοσκόπουλος, δήμαρχος Φλώρινας. Με τα λεωφορεία θα ξεναγούνται οι επισκέπτες στο Νυμφαίο, το Πισοδέρι, τις Πρέσπες. Στην προσπάθεια ενίσχυσης της γραμμής θα συμμετέχει και ο δήμος Θεσσαλονίκης, που θα οργανώνει εκδρομές των ΚΑΠΗ στην περιοχή με τρένο, όπως και η περιφέρεια μέσης εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, που θα προτείνει οργανωμένες μαθητικές εκδρομές με τρένο.