Διάσπαση και πώληση δρομολογίων
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων εξετάζει την διάσπαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης δρομολογίων της σε διαφορετικές εταιρείες, προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα έσοδα της σχεδιαζόμενης αποκρατικοποίησης και να παρακάμψει τεχνικά εμπόδια.
Το αρχικό σχέδιο, στα πλαίσια του δεύτερου πακέτου στήριξης της χώρας, προέβλεπε την πώληση της εταιρείας, που μεταφέρει εμπορεύματα και επιβάτες μέσω 500 δρομολογίων.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε στο Reuters την Πέμπτη ότι για να μεγιστοποιηθεί η αξία της πώλησης, το Ταμείο εξετάζει ένα διαφορετικό μοντέλο, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόστηκε στη Βρετανία.
«Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει την έναρξη της διαδικασίας διαγωνισμού μέσω της οποίας θα προσφερθεί η πώληση δρομολογίων σε διαφορετικά σημεία του δικτύου σε ενδιαφερόμενες εταιρίες», είπε ο Κώστας Μητρόπουλος.
«Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, όπως στην Βρετανία, θα καταβάλουν μετρητά για την διαχείριση των δρομολογίων, χρησιμοποιώντας την δική τους υποδομή, καθώς και το προσωπικό», πρόσθεσε.
Ο κ. Μητρόπουλος δήλωσε ότι το Ταμείο θα διορίσει σύντομα τους συμβούλους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Άλλος αξιωματούχος του Ταμείου δήλωσε στο Reuters ότι με την πώληση δρομολογίων και όχι της ίδιας της εταιρείας, η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί να πάρει την έγκριση της Κομισιόν όσον αφορά το θέμα της κρατικής βοήθειας προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αξιωματούχοι είχαν δηλώσει στο Reuters νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, η γαλλική SNCF και η ρουμανική Group Feroviar Roman ενδιαφέρονταν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο κ. Μητρόπουλος είπε μέχρι στιγμής δεν έχει εκφραστεί επίσημο ενδιαφέρον.
Το αρχικό σχέδιο, στα πλαίσια του δεύτερου πακέτου στήριξης της χώρας, προέβλεπε την πώληση της εταιρείας, που μεταφέρει εμπορεύματα και επιβάτες μέσω 500 δρομολογίων.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε στο Reuters την Πέμπτη ότι για να μεγιστοποιηθεί η αξία της πώλησης, το Ταμείο εξετάζει ένα διαφορετικό μοντέλο, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόστηκε στη Βρετανία.
«Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει την έναρξη της διαδικασίας διαγωνισμού μέσω της οποίας θα προσφερθεί η πώληση δρομολογίων σε διαφορετικά σημεία του δικτύου σε ενδιαφερόμενες εταιρίες», είπε ο Κώστας Μητρόπουλος.
«Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, όπως στην Βρετανία, θα καταβάλουν μετρητά για την διαχείριση των δρομολογίων, χρησιμοποιώντας την δική τους υποδομή, καθώς και το προσωπικό», πρόσθεσε.
Ο κ. Μητρόπουλος δήλωσε ότι το Ταμείο θα διορίσει σύντομα τους συμβούλους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Άλλος αξιωματούχος του Ταμείου δήλωσε στο Reuters ότι με την πώληση δρομολογίων και όχι της ίδιας της εταιρείας, η Ελλάδα δεν θα χρειαστεί να πάρει την έγκριση της Κομισιόν όσον αφορά το θέμα της κρατικής βοήθειας προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αξιωματούχοι είχαν δηλώσει στο Reuters νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι, η γαλλική SNCF και η ρουμανική Group Feroviar Roman ενδιαφέρονταν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο κ. Μητρόπουλος είπε μέχρι στιγμής δεν έχει εκφραστεί επίσημο ενδιαφέρον.
Newsroom ΔΟΛ