Οι Ρώσοι ειδικοί συμμετέχουν στην κατασκευή ορεινής σήραγγας
για τη σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα συνδέσει το Τελ-Αβίβ με την Ιερουσαλήμ.
Στην τελετή έναρξης των έργων οι Ισραηλινοί ειδικοί ήταν γενναιόδωροι στους
επαίνους προς τους Ρώσους ομόλογούς τους. «Χαίρομαι, που άρχισε η συνεργασία
μεταξύ της Ρωσίας και του Ισραήλ και ελπίζω πολύ ότι πρόκειται μόνο για την
αρχή», - δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών του Ισραήλ. «Το επίπεδο συνεργασίας με τη
«Mosmetrostroi» είναι πραγματικά φανταστικό. Εργάζεται ομάδα επαγγελματιών», -
λέει ο εκπρόσωπος της εταιρίας «Minrav» Ασάφ Μπαχάρ:
Η τελετή έναρξης ολοκληρώθηκε και τώρα απομένει το
δυσκολότερο – η κατασκευή της ίδιας της σήραγγας μέσα από τα βουνά. Πρόκειται
για πολύπλοκο έργο, όμως θα αντεπεξέρθουμε, λέει ο Διευθυντής του σχεδίου της
εταιρίας «Mosmetrostroi» Αλεξάντρ Κόφμαν:
Πρέπει να ανοίξουμε δυο τούνελ για το σιδηρόδρομο, που
συνδέει το Τελ-Αβίβ με την Ιερουσαλήμ. Το πρώτο είναι μήκους 3,5 χλμ.,
ακολουθεί σήραγγα ενός χλμ., η οποία ήδη είναι έτοιμη και συνεχίζεται με
σήραγγα 11 χλμ., η οποία θα κατασκευαστεί, όχι όμως από την εταιρία μας.
Προς το παρόν δεν έχει καθοριστεί η ακριβής ημερομηνία
ολοκλήρωσης των έργων. Είναι γνωστό μόνο ότι κατά μέσον όρο οι ειδικοί στην
κατασκευή μετρό προχωρούν 15 έως 20 μέτρα την ημέρα, συνεπώς σε περίπτωση
ευνοϊκών συνθηκών θα κατασκευάσουν τα δυο τούνελ όχι νωρίτερα από την πάροδο
δυο χρόνων. Όμως ήδη από σήμερα οι απλοί Ισραηλινοί πολίτες περιμένουν με
ανυπομονησία την έναρξη της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία θα
τους δώσει τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν αρκετό χρόνο και χρήματα. Αν σήμερα
ένα αυτοκίνητο χρειάζεται για ένα ταξίδι τουλάχιστον μιά ώρα υπό τον όρο ότι
δεν υπάρχουν μποτιλιαρίσματα στις εισόδους, οι σιδηροδρομικοί υπόσχονται να
μεταφέρουν τους επιβάτες από σταθμό σε σταθμό σε 28 μόνο λεπτά. Σύμφωνα με τους
υπολογισμούς των μεταφορέων τη νέα γραμμή θα χρησιμοποιούν περίπου 4
εκατομμύρια άτομα το χρόνο.
«Φωνή της Ρωσίας»