«Τρικλοποδιά» του μέλους του τεχνικού κλιμακίου στην ανάπτυξη της εταιρείας. Αλλοπρόσαλη συμπεριφορά της εκπροσώπου της Τρόικας στη σύσκεψη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η υπόθεση έδειχνε να απεμπλέκεται και, μάλιστα, σε μία συγκυρία, όπου η εταιρεία για πρώτη φορά στην ιστορία της άρχισε να εμφανίζει μηνιαία κερδοφορία, η οποία έφτασε τον Δεκέμβριο στις 60.000 ευρώ.
Οι πρώτες ενδείξεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. έδειχναν ότι τα πράγματα είναι θετικά. Έγιναν ουσιαστικές συζητήσεις για τα δρομολόγια, τις επιδοτούμενες υπηρεσίες γενικού συμφέροντος (ΥΓΟΣ), την προς ιδιωτικοποίηση μονάδα συντήρησης του ΟΣΕ (ROSCO), τις «κομμένες» γραμμές κτλ. Επρόκειτο για ζητήματα, που απαντήθηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους εκπροσώπους της κυβέρνησης.
Η Λέιλα πάτησε πόδι
Ωστόσο, στη συνάντηση της Πέμπτης, η κυρία Φερνάντεθ, η οποία υπάγεται στην Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων (ECFIN) του κ. Ολι Ρεν, απαίτησε την άμεση ιδιωτικοποίησή της επιχείρησης ως προϋπόθεση για την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσής της από την Κομισιόν.
Ο ειδικός γραμματέας ΔΕΚΟ και Αποκρατικοποιήσεων κ. Γ. Κυριακός της εξήγησε ότι η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας τοποθετείται στον τέταρτο τετράμηνο του 2013, αφού και θα έχει επιτύχει εξαιρετικά καλύτερες επιδόσεις, λόγω της σοβαρής ενασχόλησης με τις εμπορευματικές μεταφορές και θα έχει συνδεθεί καλύτερα με τα διαμετακομιστικά λιμάνια. Δηλαδή, θα έχει αποκτήσει σημαντικά υψηλότερη αξία και, άρα, το δημόσιο θα μπορέσει να την μεταβιβάσει υπό καλύτερες προϋποθέσεις.
Τότε, η κυρία Φερνάντεθ αντέδρασε και, προκειμένου να εγκριθεί το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρίας από Κομισιόν, ζήτησε ένα νέο Business Plan που θα έχει ως σενάριο μία βιώσιμη ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε μία… αποδεκατισμένη ελληνική οικονομία, κάνοντας ακόμη και τον εκπρόσωπο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε., κ. Χοακίμ Λόικινγκ να νοιώσει άβολα. «Ειδάλλως, να την πουλήσετε τώρα!» φέρεται να είπε στους έλληνες εκπροσώπους.
Τα στελέχη της κυβέρνησης της υπενθύμισαν ότι η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν έχει εγκρίνει πολλά επιχειρησιακά σχέδια σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, όπως της Deutsche Bahn, χωρίς να χρειαστεί να ιδιωτικοποιηθούν, για να λάβουν την απάντηση: «Η Γερμανία δεν έχει Μνημόνιο!».Στη συνέχεια, το στέλεχος του Τεχνικού Κλιμακίου συνέχισε να πιέζει, ζητώντας εκ νέου να αποδείξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι μπορεί να επιβιώσει υπό χειρότερες οικονομικές συνθήκες, με νέο επιχειρησιακό σχέδιο. Οι έλληνες επιτελείς της εξήγησαν ότι η κρίση λειτουργεί υπέρ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διότι όσο ανεβαίνει το κόστος του καυσίμου τόσο το κοινό στρέφεται προς τον Σιδηρόδρομο, κάτι που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην βελτίωση των επιδόσεων της εταιρίας. Η υφισταμένη του κ. Ρεν δεν επείσθη. Τελικώς, το αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν να «παγώσουν» οι διαδικασίες απεμπλοκής του θέματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και να συνεχιστεί η προσπάθεια, μέσω διευκρινιστικών επιστολών.
«Σαμποτάζ» στην ανάπτυξη της εταιρείας
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βαρύ κόστος, αφού αναγκάστηκε να σταματήσει δεκάδες δρομολόγια, κατάφερε το 2011 να μειώσει το έλλειμμά της από τα 60 εκατ. ευρώ στα 32 εκατ. ευρώ και να καταγράψει κερδοφορία τον μήνα Δεκέμβριο, που λειτουργεί ως υπόσχεση για ένα καλύτερο 2012.
Σημειωτέον ότι το έλλειμμα της εταιρίας θα ήταν σημαντικά μικρότερο, εάν δεν είχαν καθυστερήσει οι μετατάξεις.
Η εταιρία έχει μειώσει την κατανάλωση καυσίμων κι έχει αυξήσει την χρήση της ηλεκτροκίνησης, κάτι που συνέβαλε θετικά στη μείωση του κόστους.
Επιπλέον έχει εισέλθει στην εμπορευματική αγορά εντονότερα, μέσω της δραστηριοποίησης από το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, αυξάνοντας τους εμπορευματικούς συρμούς από έναν την εβδομάδα σε έναν - δύο την ημέρα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόλις ολοκληρωθεί η έγκρισή του επιχειρησιακού της σχεδίου από την Κομισιόν, θα αναλάβει τα δύο εμπορευματικά κέντρα στην Οινόη και τη Θεσσαλονίκη. Το δεύτερο έχει αποτιμηθεί στα 170 εκατ. ευρώ.
Κυβερνητικές πηγές εξηγούν ότι εάν η εταιρία πουληθεί τώρα, αυτό θα γίνει σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και ο «τυχερός» θα αποκτήσει τα «φιλέτα» της εταιρίας σε εξευτελιστικές τιμές!
"ΤΟ ΒΗΜΑ"