Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Σύσκεψη στον ΟΣΕ για θέματα του Δήμου Βόλου


Σοβαρά θέματα που σχετίζονται με την λειτουργία και ανάπτυξη της πόλης του Βόλου τέθηκαν επί τάπητος κατά την διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα,


...υπό τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Παν. Θεοφανόπουλο, με την συμμετοχή του Δημάρχου Βόλου Π. Σκοτινιώτη και διευθυντικών στελεχών του ΟΣΕ.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε έπειτα από αίτημα του κ. Σκοτινιώτη προκειμένου να συζητηθούν ζητήματα που εκκρεμούν επί σειρά ετών, όπως η ισόπεδη διάνοιξη της οδού Παγασών, η τοποθέτηση ελαστικών ταπήτων στις διαβάσεις και η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής στο λιμάνι μέχρι τον γ΄ προβλήτα, για τη μεταφορά σκραπ και άλλων φορτίων.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Πρόεδρος του ΟΛΒ Γ. Πρίγκος και ο δημοτικός σύμβουλος Βόλου – εκπρόσωπος στο Δ.Σ. του ΟΛΒ Ηλ. Ξηρακιάς.
<>
<>
<>
Τα διοικητικά στελέχη του ΟΣΕ αντιμετώπισαν με θετική διάθεση τα αιτήματα του Δήμου Βόλου. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα σύσκεψη στο Βόλο παρουσία του κ. Θεοφανόπουλου, προκειμένου να εξεταστούν οι λεπτομέρειες του κάθε θέματος και αφού προηγηθεί επίσκεψη κλιμακίου τεχνικών του ΟΣΕ – πιθανότατα μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα – ώστε να μελετήσουν από κοντά τυχόν τεχνικά προβλήματα και τους προϋπολογισμούς των παρεμβάσεων.

Για την ισόπεδη διάβαση της οδού Παγασών, ο Δήμαρχος Βόλου τόνισε ότι πρόκειται για ένα θέμα που συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία της πόλης και την ποιότητα ζωής των πολιτών, αφού η περιτοίχιση μεγάλου τμήματος του κέντρου, λόγω της λειτουργίας του σταθμού του ΟΣΕ στο Βόλο (περίμετρος που αποτελείται από τμήματα Λαμπράκη-Παπαδιαμάντη-Ζάχου-Φερών), προκαλεί επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος και συμφόρηση λειτουργιών στο κέντρο της πόλης. Το αίτημα του Δήμου Βόλου είναι, να επιτραπεί άμεσα η κατασκευή ισόπεδης διάβασης στο τμήμα της οδού Παγασών, ωστόσο - όπως επισήμανε ο κ. Σκοτινιώτης - παραμένουν σε ισχύ ως εναλλακτικές λύσεις, μέχρι να συνταχθούν οι σχετικές μελέτες και να εξασφαλισθούν οι σημαντικοί πόροι που απαιτούνται, οι παλαιότερες προτάσεις των τ. Δήμων Βόλου και Νέας Ιωνίας για την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων και σε άλλα σημεία δικτύου του ΟΣΕ εντός Πολεοδομικού Συγκροτήματος Βόλου.

Ιδιαίτερα επίμονος ήταν ο Δήμαρχος Βόλου για το θέμα των ελαστικών ταπήτων, τονίζοντας ότι οι κάτοικοι της πόλης αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα στη διέλευση των διαβάσεων του Ο.Σ.Ε. που βρίσκονται εντός του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, ειδικά σε αυτές των οδών Μπότσαρη, Ζάχου και Αλαμάνας, όπου συμβαίνουν κατά καιρούς διάφορα ατυχήματα.

Επίσης, συζητήθηκε το θέμα της συνεργασίας μεταξύ Δήμου Βόλου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΒ για τη μεταφορά φορτίων από το λιμάνι με το τρένο - σε κοντέινερς, σκραπ και χύδην - ώστε να μειωθεί η περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή όχληση από την κίνηση των βαρέων φορτηγών εντός της πόλης. Όπως είναι γνωστό, οι τρεις πλευρές έχουν καταλήξει σε καταρχήν συμφωνία για την από κοινού προετοιμασία προτάσεων με σκοπό την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων που υπάρχουν.

Στην σύσκεψη τέθηκε και το θέμα της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος «Jessica» ή οποιουδήποτε άλλου χρηματοδοτικού εργαλείου.

Ο κ. Θεοφανόπουλος ενημέρωσε τον Δήμαρχο Βόλου ότι, με δεδομένη τη δυσχέρεια που διαφαίνεται για τη χρηματοδότηση του έργου από το πρόγραμμα «Jessica», έχει στείλει από 14.10.2011 έγγραφο προς την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, το οποίο κοινοποιήθηκε επίσης στο γραφείο του Περιφερειάρχη, ζητώντας να διερευνηθεί η δυνατότητα ένταξης του έργου στο περιφερειακό ΕΣΠΑ. Το έγγραφο, μάλιστα, συνοδεύεται από τεχνική έκθεση με την οποία τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα χρηματοδότησης του έργου ηλεκτροκίνησης της υφιστάμενης γραμμής Λάρισας – Βόλου, όπως επίσης και της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας. Για την ηλεκτροκίνηση Βόλου Λάρισας συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, το κόστος για γραμμή μονοσύρματη που επιτρέπει ταχύτητα συρμού έως 120χλμ/ώρα, με την αξιοποίηση υπαρχόντων υλικών (στύλοι και γραμμή επαφής), υπολογίζεται στα 11 εκ. ευρώ. Εκτιμάται, δε, ότι μπορεί να υπάρξει ωριμότητα για δημοπράτηση εντός του 2012, η κατασκευή θα διαρκέσει 18 μήνες και άρα είναι εφικτό να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2014.

Σε δήλωσή του ο κ. Σκοτινιώτης τόνισε ότι πρόκειται για ένα θέμα εξαιρετικά σημαντικό το οποίο θα συζητήσει με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, δεδομένου ότι αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την ανάπτυξη του διπόλου Βόλου – Λάρισας.

«Ειδικά για το Βόλο, είναι θέμα στρατηγικής σημασίας γιατί θα αποτρέψει την απομόνωση του δικτύου, θα δημιουργήσει προοπτικές κατακόρυφης αύξησης εμπορευματικών μεταφορών από και προς το Ν. Μαγνησίας, θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αναβίωση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου σημαντικά αναβαθμισμένου σε σχέση με το παρελθόν», ανέφερε ο κ. Σκοτινιώτης.
triakalanews.gr



<><><>
<><><>
<><><>