Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Συνεργασια και προσέγγιση μέσω των σιδηροδτροχιών των ευρωπαϊκών χωρών και της Ρωσίας


Εδραίωση της συνεργασίας των ευρωπαϊκών χωρών και της Ρωσίας μέσω των σιδηροδρομικών γραμμών – τέτοιος είναι ο σκοπός της ρωσικής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία μεικτής επιχείρησης της Γαλλίας, της Ρωσίας και της Γερμανίας που εκφράστηκε στο Παρίσι σε διάσκεψη με θέμα «Ρωσία-Ευρώπη:
προοπτική δημιουργίας ενιαίου χώρου μεταφορών».
Όπως είπε ο αντιπρόεδρος των «Ρωσικών Σιδηροδρομικών Γραμμών», αρμόδιος για τις επιβατικές μεταφορές Μιχαήλ Ακούλοφ, γίνεται λόγος για τη δυνατότητα δημιουργίας μεταφορέα που θα εργάζεται στον τομέα των μεταφορών Ρωσίας-Ευρώπης. ΄Ολα αυτά, προς το παρόν είναι μόνο σχέδια, αλλά ο επικεφαλής των Σιδηροδρομικών Γραμμών της Γαλλίας Γκιγιόμ Πεπί παρατήρησε ότι τώρα τα μέρη διεξάγουν εντατικά συνομιλίες και μελετούν τις λεπτομέρειες αυτού του σχεδίου. Οι εταίροι μάλλον θα παραδώσουν στην μεικτή επιχείρηση βαγόνια και μηχανές, που θα αποτελέσουν ακριβώς την υλική βάση της νέας διεθνούς εταιρείας επιβατικών μεταφορών.
Το σχέδιο αυτό έχει καλή προοπτική για κάθε μία από τις πλευρές,- είπε στο ΡΣ "Η Φωνή της Ρωσίας" ο Ντμίτρι Μπαράνοφ, εμπειρογνώμονας της εταιρείας Finam Management.
-«Θα ήθελα να πώ πρώτ’ απ’ όλα, ότι όλοι μας ξέρουμε πολύ καλά ότι οι Ρωσικές Σιδηροδρομικές Γραμμές αναπτύσσουν εντατικά τις μεταφορές φορτίων στη διαδρομή Ευρώπη-Ασία και το κράτος έθεσε τέτοιο ακριβώς σκοπό μπροστά σ΄αυτή την εταιρεία και γενικά μπροστά σε όλο τον κλάδο των μεταφορών. Αφού μιλάμε για την αύξηση των μεταφορών φορτίων σ΄αυτή τη διαδρομή, σε σχέση με αυτό δημιουργείται το εξής ερώτημα: «Γιατί να μην αυξήσουμε εκεί και τις επιβατικές μεταφορές;» Ναι, το αεροπλάνο σημαίνει γρήγορο και βολικό ταξίδι, αλλά αρκετά ακριβό και η μεταφορά των επιβατών σιδηροδρομικώς μπορεί να γίνει παράλληλο μεταφορικό μέσο»,- παρατήρησε ο Ντμίτρι Μπαράνοφ.
Ας σημειωθεί σχετικά με αυτό ότι ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρομικών Γραμμών Βλαντίμιρ Γιακούνιν είχε επισημάνει επανειλημμένα ότι μία από τις προτεραιότητες της εταιρείας είναι η ενσωμάτωσή της στο ευρωασιατικό μεταφορικό σύστημα. Ακριβώς αυτό τον σκοπό έχουν πολλές από τις πρωτοβουλίες της Ρωσίας, μαζί και για τη δημιουργία μιάς νέας μεικτής επιχείρησης. Αποτέλεσμα της υλοποίησής τους θα είναι η λύση των προβλημάτων της μείωσης των τεχνολογικών δαπανών και της απλοποίησης του τελωνειακού και του δασμολογικού καθεστώτος. Προβλέπεται να γίνει επίσης ολόπλευρος εκσυγχρονισμός των σιδηροδρομικών υποδομών, κάτι που θα επιτρέψει στις συνθήκες της ανάπτυξης της οικονομίας να εξασφαλιστούν αδιάκοπες μεταφορές φορτίων και επιβατών.
Εκτός απ’ αυτό, η εταιρεία Ρωσικές Σιδηροδρομικές Γραμμές σχεδιάζει να δημιουργήσει μεγάλο διεθνές λογιστικό Κέντρο Διαχείρησης ενδιάμεσων μεταφορών στην κατεύθυνση Ανατολή-Δύση με την προσέλκυση πλατιού κύκλων εταίρων, καθώς επίσης και να αποκαταστήσει καρποφόρα συνεργασία με τις ξένες εταιρείες στον καινοτομικό τομέα. Σήμερα κιόλας υλοποιούνται διάφορα μεγάλα σχέδια μαζί με τις πρωτοπόρες παγκόσμιες εταιρείες, τέτοιες όπως είναι οι Bombardier, Siemens και Bremse Knorr. Μάλιστα, η συνεργασία με τις γαλλικές εταιρείες αναπτύσσεται ιδιαίτερα εντατικά – κατασκευάζονται νέα είδη μηχανών και τροχαίου υλικού.