Σάββατο, 6 Αυγούστου 2011

Ο,τι προαιρείσθε...

ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΒΟΪΤΣΙΔΗ
Το έλεγε φίλος που πηγαινοέρχεται συχνά με τον προαστιακό στη Λεπτοκαρυά. Εδώ και μερικούς μήνες, ελεγκτής περνά αραιά και πού. Κατά σύμπτωση, το ίδιο λένε και άλλοι τακτικοί επιβάτες του προαστιακού. Το εισιτήριο σχεδόν επαφίεται στο φιλότιμο του επιβάτη. Οποιος θέλει αγοράζει. Οποιος δε θέλει ταξιδεύει τζάμπα.
Υπάρχει, μάλιστα, και άλλη εκδοχή. Να θέλεις να αγοράσεις εισιτήριο, αλλά να μην μπορείς. Αυτό συμβαίνει με όσους επιβιβάζονται από σταθμό χωρίς εκδοτήρια, όπως οι Νέοι Πόροι. Περιμένουν να περάσει ο συνοδός για να πληρώσουν, αλλά αυτός δεν εμφανίζεται ποτέ. Τέτοια χαλαρότητα king size δεν υπάρχει ούτε στους νορβηγικούς σιδηροδρόμους. Στους γερμανικούς, πάντως, σίγουρα όχι. Τουλάχιστον μία στις δύο φορές, είτε στη Στουτγάρδη, είτε στην Κολονία, είτε στη Φρανκφούρτη, είτε στο Βερολίνο, εμφανίζεται ένας ευγενικός κύριος, συνήθως Τούρκος ή Ελληνας, και ζητά να δει τα εισιτήριά μας. Και σε διαδρομή εκατόν ογδόντα χιλιομέτρων, όπως η σιδηροδρομική Θεσσαλονίκης - Λάρισας, δεν υπάρχει στατιστικά περίπτωση να μην εμφανιστεί κανένας.
Οχι, εδώ δεν έχουμε έλλειψη προσωπικού, όπως αυτή που μονίμως επικαλούνται δήμαρχοι και περιφερειάρχες για να μην γκρεμίσουν αυθαίρετα, να μην καθαιρέσουν παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, να μη σφραγίσουν γεωτρήσεις ή να μην αφαιρέσουν άδειες από τους ιδιοκτήτες ταξί που πουλάνε τσαμπουκάδες στα σύνορα και στα διόδια. Αυτή είναι άλλη πράξη του δράματος, που λέγεται ψηφοθηρία. Η ιστορία με το σιδηρόδρομο είναι διαφορετική. Ο ΟΣΕ έχασε προσωπικό με τις μετατάξεις, αλλά τόσους υπαλλήλους όσοι χρειάζονται για να ελέγχουν τα εισιτήρια έχει. Στο κάτω κάτω, τι είναι ο προαστιακός; Στην μεγαλύτερή του έκδοση, ένα τρένο 313 θέσεων. Ακόμη και με απόλυτη πληρότητα, κάτι που δεν αποτελεί κανόνα, ένας άνθρωπος μπορεί να το φέρει βόλτα.
Μετά απ΄ όλα αυτά, χρειάζεται κακή προαίρεση για να σκεφτείς ότι κάποιοι στον ΟΣΕ κάνουν λευκή απεργία; Θα πείτε, ποιο είναι το αποτέλεσμα της λευκής απεργίας; Ο ΟΣΕ χάνει έσοδα, άρα θα συνεχίσει να παράγει ελλείμματα που θα πληρώνουν οι φορολογούμενοι - ανάμεσά τους και οι «λευκοί απεργοί». Και αυτό, φυσικά, δε θα συνεχιστεί αιωνίως. Οι εποχές που η Ελλάδα τύπωνε πληθωριστικό χρήμα για να καλύπτει τα ελλείμματα των ΔΕΚΟ πέρασαν, άρα ο ΟΣΕ ή θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο ή θα κατεβάσει τα ρολά. Κερδισμένοι από τέτοια κόλπα δε θα υπάρχουν. Αλλά είπαμε! Αβυσσος η ψυχή των ανθρώπων