Στην ανάπτυξη μιας νέας υπηρεσίας που θα της επιτρέψει να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα των εμπορευματικών ροών στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, προχωρεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ στις προσεχείς ημέρες θα ενεργοποιήσει και τα φθηνά πακέτα εισιτηρίων, για την ίδια γραμμή, που θα ξεκινούν από 9 ευρώ..
Στην ανάπτυξη μιας νέας υπηρεσίας που θα της επιτρέψει να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα των εμπορευματικών ροών στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, προχωρεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ στις προσεχείς ημέρες θα ενεργοποιήσει και τα φθηνά πακέτα εισιτηρίων, για την ίδια γραμμή, που θα ξεκινούν από 9 ευρώ.
«Η επιβατική κίνηση μπορεί να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα, αλλά από τις εμπορευματικές μεταφορές θα έρθουν τα κέρδη, τα οποία για το 2012 και για πρώτη φορά στην ιστορία των σιδηροδρόμων μας θα κυμανθούν μεταξύ 10-20 εκατ. ευρώ», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Διευκρινίζει δε ότι η καινούρια υπηρεσία θα λειτουργεί συνδυαστικά, παραδίδοντας το εμπόρευμα από τον αποστολέα στον παραλήπτη, σε μια διαδικασία door to door.
Με φορτηγό
«Το εμπόρευμα θα έρχεται με φορτηγό από το σημείο του αποστολέα στο χώρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο, θα φορτώνεται σε κοντέινερ και κατόπιν στο τρένο με προορισμό τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης κι από εκεί και πάλι με φορτηγό θα μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις του παραλήπτη μέσα σε χρόνο που δεν θα ξεπερνά τις 18 ώρες», εξηγεί ο κ. Θ. Ζηλιασκόπουλος. Αποκαλύπτει επίσης, ότι ήδη η διοίκηση έχει σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με εταιρείες φορτηγών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα για συνεργασία, ενώ θα αξιοποιήσει και τη μέθοδο του leasing για την απόκτηση των απαραίτητων containers.
«Από Θεσσαλονίκη διεξάγεται το 80% των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ στον οδικό άξονα με την Αθήνα καθημερινά κυκλοφορούν περίπου 2.000 φορτηγά μεταφέροντας διάφορα φορτία. Με δεδομένο ότι το τρένο μπορεί να μεταφέρει ισοδύναμο φορτίο 70-80 φορτηγών, θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ανταγωνιστικότερο τιμολόγιο κατά σχεδόν 30%», διευκρίνισε στην «Η» ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Ενθαρρυντικά αποτελέσματα από την πολιτική μεταβολής δρομολογίων που εφάρμοσε η διοίκηση στη βασική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ήδη άρχισαν να γίνονται ορατά. Κινήσεις γίνονται και σε άλλα πεδία, όπως το Τρενοσκί, που εφαρμόστηκε πιλοτικά το χειμώνα που πέρασε και θα επεκταθεί τη νέα σεζόν σε Σέλι, Πισοδέρι, Τρία Πέντε Πηγάδια και Καϊμάκτσαλαν, ή τη γραμμή Κατάκωλο?Ολυμπία, που σε δύο μήνες φέτος το καλοκαίρι («μεταφέρει» τουρίστες κρουαζιερόπλοιων με 10 ευρώ το εισιτήριο) έχει έσοδα 100.000 ευρώ με κόστος 20.000 ευρώ.
Λεωνίδας Λιάμης "Η"