Ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων στο ευρωκοινοβούλιο
Με πρωτοβουλία στο ευρωκοινοβούλιο, επαναφέρουν οι Οικολόγοι Πράσινοι το αίτημα για επέκταση του Προαστιακού προς το Λουτράκι.
Με γραπτή ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου επισημαίνεται το αίτημα της τοπικής κοινωνίας και η σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης (τον Οκτώβριο του 2009), σημειώνεται ότι σιδηροδρομική σύνδεση υπήρχε μέσω της μετρικής γραμμής μέχρι πρόσφατα, ενώ τονίζεται ότι η υπολειπόμενη διαδρομή για τη σύνδεση της πόλης είναι μόλις 2 χιλιόμετρα. Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων ρωτά την Κομισιόν αν το έργο της σιδηροδρομικής διακλάδωσης μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Η νέα πρωτοβουλία των Οικολόγων Πράσινων έρχεται σε συνέχεια της περιοδείας κλιμακίου τους στο Λουτράκι, τον περασμένο Απρίλιο, όπου είχαν συναντηθεί με τη δημοτική αρχή και είχαν εκφράσει τη στήριξή τους στην προσπάθεια να ξαναέρθει το τρένο στη λουτρόπολη αυτή του Κορινθιακού.
«Σε αντίθεση με την πολιτική της τρόικας που απαξιώνει τον ελληνικό σιδηρόδρομο, στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την προσπάθεια της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου να αποκτήσουν και πάλι σιδηροδρομική σύνδεση, πιο σύγχρονη αυτή τη φορά», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Το τρένο έχει πολλά να προσφέρει σε μια πόλη όπως το Λουτράκι, ιδίως αν συνδυαστεί με μια συνολικότερη πολιτική για βιώσιμες μετακινήσεις στην πόλη και με ανακατανομή του δημόσιου χώρου υπέρ των πεζών, του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας. Θέλω να πιστεύω ότι η απάντηση της Κομισιόν στην ερώτησή μας θα είναι θετική, και ότι η διαθεσιμότητα ευρωπαϊκών κονδυλίων θα βοηθήσει να προχωρήσει ένα έργο που έπρεπε να είχε ξεκινήσει από χρόνια και να λειτουργούσε ήδη. Σε καιρούς κρίσης και ακριβού ΙΧ, ο σιδηρόδρομος είναι ζωτικό μέρος της λύσης. Γι’ αυτό και έχει σημασία όχι μόνο να επεκταθεί ο Προαστιακός στο Λουτράκι, αλλά και να προχωρήσει με γρήγορα βήματα η νέα γραμμή προς Ξυλόκαστρο και Πάτρα, να αξιοποιηθεί για τοπική συγκοινωνία η παραλιακή μετρική γραμμή της Κορινθίας και να επαναλειτουργήσει άμεσα η γραμμή προς Ναύπλιο και το υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου».