Τρίτη 21 Ιουνίου 2011

Μηχανοδηγός απολύσεων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Ζαγάρας Κ.
Την πόρτα των απολύσεων ανοίγει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον νέο κανονισμό προσωπικού που υπογράφτηκε την περασμένη εβδομάδα από τη διοίκηση της εταιρείας και προτάσσει ως αιτίες απόλυσης την «επαγγελματική ανεπάρκεια» ή «οικονομοτεχνικούς λόγους». Από την άλλη πλευρά ο αντεργατικός κανονισμός αντιμετωπίζει τους νέους εργαζόμενους, ως εργαζόμενους β' κατηγορίας και θέτει τις βάσεις για τη δημιουργία ουσιαστικά ενός εργασιακού περιβάλλοντος που θυμίζει "γαλέρα"....
Προωθεί νέο κανονισμό προσωπικού, που ανάβει πράσινο φως σε τυφλές απολύσεις

Ο νέος ΓΚΠ αναμένεται να αποτελέσει παράδειγμα και για τις άλλες ΔΕΚΟ, ενώ οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι αντίθετοι με αυτόν και είναι αποφασισμένοι να προσφύγουν στη δικαιοσύνη και σε περαιτέρω δράσεις που θα αποφασίσει αύριο η ομοσπονδία των σιδηροδρομικών.Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να καταγγέλλει μονομερώς τις συμβάσεις, οι οποίες θα είναι εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου. Σε περίπτωση κατάργησης θέσης ή μείωσης του αριθμού των θέσεων προβλέπονται για το προσωπικό που «πλεονάζει» οι εξής δικλίδες: Για τους νεότερους στη βαθμίδα, στην οποία έγινε η κατάργηση ή μείωση, θα προβλέπεται ότι κατέχουν ισάριθμες θέσεις της αμέσως κατώτερης βαθμίδας. Οι νεότεροι που πλεονάζουν στη βαθμίδα αυτή θα θεωρούνται ότι κατέχουν ισάριθμες θέσεις της αμέσως κατώτερης βαθμίδας κ.λπ., μέχρι την εισαγωγική βαθμίδα. Οι πλεονάζοντες στην εισαγωγική βαθμίδα του κλάδου θα μεταφέρονται στην εισαγωγική βαθμίδα άλλων κλάδων, με σειρά που αρχίζει από τους αρχαιότερους στη βαθμίδα.Σε ό,τι αφορά τους κατέχοντες τη βαθμίδα των θέσεων που καταργούνται ή μειώνονται, απολύονται οι συμπληρώνοντες μέσα σε μία διετία από την κατάργηση ή μείωση των θέσεων 35ετή πραγματική και συντάξιμη υπηρεσία, τότε αν αυτοί είναι περισσότεροι απ' όσους πρέπει να απολυθούν, θα απολύονται κατά σειρά και κατά περίπτωση οι έχοντες τον μεγαλύτερο χρόνο πραγματικής υπηρεσίας ή οι μεγαλύτεροι σε ηλικία.Στο μεταξύ, αν το προσωπικό εξακολουθεί να πλεονάζει, παρά τη διαδοχική εφαρμογή όλων αυτών, και με τη σειρά που κατατάσσεται, πρώτο θύμα θα είναι οι νέοι εργαζόμενοι, καθώς θα απολύεται ανάλογος αριθμός προσωπικού της εισαγωγικής βαθμίδας του κλάδου, με σειρά που θα αρχίζει από τους δόκιμους ή μαθητευόμενους.
Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί το εκβιαστικό δίλημμα της εργοδοσίας στους εργαζόμενους. Είτε θα αποδέχονται τη μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης είτε θα απολύονται.Από την άλλη πλευρά, ο κάθε νεοπροσλαμβανόμενος προβλέπεται να διανύει διετή δοκιμαστική περίοδο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει εκπαίδευση και μαθητεία, με τη λήξη των οποίων θα υποβάλλεται υποχρεωτικά σε εξετάσεις και θα απολύεται αν αποτύχει δύο φορές. Πρόκειται για τους εργαζόμενους που, σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, την οποία υπέγραψε πριν από λίγο καιρό η διοίκηση και η πλειοψηφία των σωματείων, θα αμείβονται με μόλις 700 ευρώ.Την ίδια ώρα που η διοίκηση προωθεί τον αντιδραστικό ΓΚΠ, η κυβέρνηση επιδιώκει το κλείσιμο και στη συνέχεια την ιδιωτικοποίηση του εργαστασίου που περιλαμβάνει την επισκευαστική μονάδα του ΟΣΕ. Σήμερα οι εργαζόμενοι αναμένεται να προχωρήσουν σε δυναμική παρέμβαση για το ζήτημα.