Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Σάββας Αναστασιάδης: "Σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών και η ασφάλεια της περιουσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ"

Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό, Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων
Ένα τηλεγράφημα του Διευθυντή Κίνησης Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αρχίζει με τη φράση “Λόγω έλλειψης προσωπικού...”, αποκαλύπτει το μέγεθος της τραγικής κατάστασης, στην οποία έχει περιέλθει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα, μετά την εφαρμογή του Ν.3981, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης.Σύμφωνα με το τηλεγράφημα, που έχει ημερομηνία 12 Απριλίου, από χτες, Τετάρτη 13 Απριλίου και μέχρι νεωτέρας, οι αμαξοστοιχίες της γραμμής Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα καλύπτονται από έναν υπάλληλο, ο οποίος θα εξασφαλίζει την ασφάλεια κυκλοφορίας, τόσο των επιβατών όσο και του τροχαίου υλικού.Πέρα από την τραγελαφικότητα του θέματος (ένας υπάλληλος υπεύθυνος για όλες τις αμαξοστοιχίες και για όλη τη διαδικασία!), γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι εισερχόμαστε, πλέον, σε μια εποχή όπου οι εικόνες των τραίνων στην Ινδία και το Πακιστάν, με τους εκατοντάδες επιβάτες ν' ανεβοκατεβαίνουν κατά το δοκούν και να στοιβάζονται, χωρίς εισιτήριο, χωρίς έλεγχο, χωρίς καμμία ασφάλεια, δεν θα απέχουν πολύ από την εικόνα της γραμμής Λάρισα-Θεσσαλονίκη-Λάρισα!Η κυβέρνηση προσπαθώντας, αφ' ενός να τηρήσει τις εξωπραγματικές δεσμεύσεις που ανέλαβε απέναντι στην Τρόικα και αφ' ετέρου να ικανοποιήσει την κομματική της πελατεία, αφήνει χωρίς έλεγχο τους σιδηροδρομικούς συρμούς αλλά σπεύδει να καλύψει διοικητικές θέσεις γραφείου, με μεταφορές προσωπικού, φίλα προσκείμενου στο ΠΑΣΟΚ.
Θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια της περιουσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διακινδυνεύει την κατάρρευση των εσόδων του Οργανισμού (αφού δεν θα υπάρχει πλέον έλεγχος εισιτηρίων) και έχει ως μόνο στόχο τον έλεγχο και την καταστολή των αντιδράσεων από την κομματική της πελατεία.Οι επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφήνουν έναν μόνο υπάλληλο να ελέγχει όλους τους συρμούς μιας γραμμής 150 χιλιομέτρων, αλλά την ίδια ώρα εντοπίζουν σε εσωτερικές τους αλληλογραφίες 60 κενές διοικητικές θέσεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για να “βολέψουν ημετέρους”.
Κατόπιν όλων αυτών
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γνωρίζει τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ποια είναι η θέση του σ' αυτά;
2. Έχει εκπονηθεί και εγκριθεί απ' το Υπουργείο, Επιχειρησιακό Σχέδιο για την εξυγίανση του Ο.Σ.Ε., που αιτιολογεί επαρκώς τον έλεγχο της συγκεκριμένης γραμμής από έναν μόνο υπάλληλο;
3. Τι σκοπό εξυπηρετούν όλες αυτές οι κινήσεις της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Μήπως την απαξίωσή του, ώστε να ξεπουληθεί έναντι ευτελούς τιμήματος σε ξένα συμφέροντα;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σάββας Ι. Αναστασιάδης