ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ
ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ των υπό αποκρατικοποίηση εταιρειών του ∆ηµοσίου κινδυνεύει να µείνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς φαίνεται να «θαµπώνει» λόγω έλλειψης ουσιαστικού ενδιαφέροντος το σχέδιο για την είσοδο ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία των επιβατικών - εµπορευµατικών σιδηροδροµικών µεταφορών. Ο νόµος για την αναδιάρθρωση του Οµίλου ΟΣΕ προβλέπει την πώληση σε ξένο σιδηροδροµικό οργανισµό του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, µε ταυτόχρονη εκχώρηση και του µάνατζµεντ της εταιρείας. Ειδικότερα προβλέπει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πουληθεί καθαρή, απαλλαγµένη από χρέη και πλεονάζον προσωπικό, µε σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον κυρίως µεγάλων σιδηροδροµικών οργανισµών από την Ευρώπη. ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΤΑΙΡΟΣ. Στόχος της κυβέρνησης είναι να βρεθεί εταίρος µε ευρωπαϊκή σιδηροδροµική εταιρεία. Μάλιστα, είχε τεθεί ως χρονικό όριο ο διεθνής διαγωνισµός για την ανεύρεση του ξένου στρατηγικού επενδυτή να αρχίσει µέσα στο πρώτο τρίµηνο του 2011. Ωστόσο, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, «το ενδιαφέρον που υπάρχει µέχρι στιγµής δεν εγγυάται ότι ένας διαγωνισµός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είχε τα προσδοκώµενα αποτελέσµατα». Ακόµα κι αυτό το άτυπο ενδιαφέρον που υπάρχει από τους γαλλικούς σιδηροδρόµους, λένε οι ίδιες πηγές, δεν αφορά τη συµµετοχή τους στο µετοχικό κεφάλαιο και τη διαχείριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά εστιάζεται κυρίως στην παροχή συµβουλευτικών υπηρεσιών στον Οµιλο ΟΣΕ, στην εκτέλεση έργων στο σιδηροδροµικό δίκτυο και στην προµήθεια και συντήρηση του τροχαίου υλικού. Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτουν, παραµένει άγωστο εάν και πότε τελικά θα εκφραστεί επισήµως ουσιαστικό ενδιαφέρον από κάποια αξιόπιστη ευρωπαϊκή σιδηροδροµική εταιρεία. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ. Την ίδια στιγµή, φαίνεται πως και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι ακόµα έτοιµη να συναντήσει τους υποψήφιους «γαµπρούς». Στις εκκρεµότητες του νόµου για την εξυγίανση του σιδηροδρόµου εντάσσεται και η αύξηση του µετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 180 εκατ. ευρώ.
"ΤΑ ΝΕΑ"