της Μάρως Τσαντήλα
Στην πρόσληψη συνταξιούχων, πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, οι οποίοι αποχώρησαν πρόσφατα από την εταιρεία, προχωρά η διοίκηση του ΟΣΕ την ίδια ώρα που εκατοντάδες υπάλληλοι του Οργανισμού εξωθούνται σε υποχρεωτική μετάταξη σε άλλους φορείς του δημοσίου, που καμια σχέση δεν έχουν με την ειδικότητά τους, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για μείωση του προσωπικού. Η διοίκηση έχει ήδη εγκρίνει την πρόσληψη πέντε συνταξιούχων υπαλλήλων που είχαν αποχωρήσει από τον ΟΣΕ στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς για να κατοχυρώσουν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα καθώς από την 1η Ιανουαρίου τέθηκαν σε εφαρμογή αλλαγές που ήταν ιδιαίτερα επιβαρυντικές για όσους παρέμειναν στην εργασία τους.
Διαύγεια…
Συνδικαλιστές του Οργανισμού υποστηρίζουν ότι οι κινήσεις που ακολουθήθηκαν δεν ήταν νόμιμες καθώς η διοίκηση του ΟΣΕ δεν προχώρησε στην προκήρυξη των εν λόγω θέσεων αλλά αντίθετα με αποφάσεις της, κατόπιν αντίστοιχων εισηγήσεων της Διεύθυνσης Προσωπικού, προχώρησε στην πρόσληψη των πέντε διευθυντών. Ειδικότερα με αποφάσεις που είναι αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο Διαύγεια και στην ενότητα που αφορά τον ΟΣΕ η διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος προχώρησε στην τοποθέτηση συνταξιούχων σε κρίσιμες θέσεις του. Πρόκειται για τις εξής θέσεις:
-Διευθυντή στη Διεύθυνση Παραγωγής
-Διευθυντή στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας
-Διευθυντή στη Διεύθυνση Εργοστασίων
-Διευθυντή στη Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης
-Διευθυντή στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών.
Οι αποφάσεις είναι πανομοιότυπες και όπως αναφέρεται «το Διοικητικό Συμβούλιο αφού έλαβε γνώση της με αριθμό… εισήγησης που συνέταξε η Διεύθυνση Προσωπικού που αφορά στην επιλογή Διευθυντή Διεύθυνσης …. μετά από συζήτηση ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων αποφάσισε τη στελέχωση και κατάληψη, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 13 παρ. 5 και 6 του Ν. 3429/2005, της κενής οργανικής θέσης του Διευθυντή στη Διεύθυνση … της εταιρείας, από τον …. , για χρονικό διάστημα ενός έτους αρχόμενο από την υπογραφή της σχετκής σύμβασης ορισμένου χρόνου που θα συνάψει η εταιρεία με τον επιλεγέντα διευθυντή».
Η αμοιβή εκάστου διευθυντή δεν είναι καθορισμένη αλλά δίδεται εξουσιοδότηση διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας για να προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για τον καθορισμό των μηνιαίων αποδοχών και των λοιπών όρων της σύμβασής του καθώς και για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ορισμένου χρόνου.
Αντιδράσεις
Οι συγκεκριμένες αποφάσεις της διοίκησης του ΟΣΕ έχουν προκαλέσει έντονη αντίδραση στο εσωτερικό της εταιρείας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων να κάνουν λόγο για απαράδεκτη τακτική. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) κ. Θανάση Λεβέντη δεν πρόκειται για μια τακτική που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά αλλά το τελευταίο διάστημα έχει ενταθεί. Ο ίδιος εκφράζει την θέση ότι το υφιστάμενο προσωπικό του ΟΣΕ έχει την επάρκεια να ανταποκριθεί στις ανάγκες της θέσης του διευθυντή και η Διοίκηση δεν θα έπρεπε να έχει ανακαλέσει στην ενεργό υπηρεσία συνταξιούχους.
Ο εκπρόσωπο της ΔΑΚΕ και πρώην πρόεδρος της ΠΟΣ κ. Νίκος Κιουτσούκης έκανε λόγο για κίνηση από την πλευρά της διοίκησης που δεν είναι ούτε νόμιμη αλλά ούτε και ηθική. Όπως ανέφερε η διοίκηση του ΟΣΕ θα έπρεπε να έχει προχωρήσει στην προκήρυξη των συγκεκριμένων θέσεων και όχι να κάνει απευθείας διορισμούς συνταξιούχων την ώρα που υποχρεώνει 1800 εργαζόμενους του ΟΣΕ να φύγουν από τον Οργανισμό.
Ο ίδιος χαρακτήρισε απαράδεκτη την τακτική να επιστρέψουν στην ενεργό υπηρεσία υπάλληλοι που έσπευσαν, όπως είχαν δικαίωμα, να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ πριν το τέλος της προηγούμενες χρονιάς για να κατοχυρώσουν τα δικαιώματά τους.
Να σημειώσουμε τέλος ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κάνουν λόγω για πλήρη αποτυχία του νόμου 3891 για την εξυγίανση του ΟΣΕ ο οποίος, σημειώνουν, τέσσερις μήνες μετά την ψήφισή του αποδεικνύεται ότι δεν λειτουργεί αφού σχεδόν καμία από τις προβλέψεις του δεν λειτουργεί.
Μάλιστα σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣ η κίνηση να αυξηθούν κατά πολύ οι τιμές των εισιτηρίων είχε τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα αφού οδήγησε σε μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 60% μειώνοντας περισσότερο τα ήδη πενιχρά έσοδα του σιδηροδρόμου από τις επιβατικές μεταφορές.